حکم اعدام رهبر مسلمانان بنگلادش تأیید شد
کد خبر: 3465217
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

حکم اعدام رهبر مسلمانان بنگلادش تأیید شد

گروه بین‌الملل: دادگاه عالی بنگلادش، امروز، 16 دی‌ماه، حکم اعدام رهبر بزرگ‌ترین حزب اسلامی این کشور را تأیید کرد.

ادیت شده؛ تأیید حکم اعدام رهبر بزرگترین حزب اسلامی بنگلادش

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الحیاة»، حکم اعدام مطیع الرحمن نظامی، رهبر حزب جماعت اسلامی بنگلادش، امروز چهارشنبه 16 دی‌ماه، از سوی دادگاه عالی این کشور تأیید شد.

وی به اتهام ارتکاب جرایم جنگی در درگیری‌های دوران استقلال بنگلادش سال 1971 میلادی به مجازات اعدام محکوم شده است.

مطیع الرحمن نظامی از سوی دادگاه عالی بنگلادش به اتهام قتل، تجاوز به عنف و ترور روشنفکران در دوران فرماندهی یک گروه شبه نظامی وابسته به پاکستان محاکمه و به اعدام محکوم شده بود.

دادگاه عالی بنگلادش درخواست رهبر حزب «جماعت اسلامی» این کشور مبنی بر تجدیدنظر در حکم صادره را رد و حکم اعدام وی را تأیید کرد.

در صورتی که دادگاه عالی بنگلادش در حکم مطیع الرحمن تجدیدنظر نکند یا عفو دولتی شامل حال وی نشود، طی چند ماه آینده حکم اعدام اجرا خواهد شد.

تورین افروز، دادستان دادگاه عالی بنگلادش درباره صدور حکم اعدام برای رهبر حزب جماعت اسلامی این کشور گفت: دادگاه برای 3 جرم از 4 جرمی که مطیع الرحمن مرتکب شده حکم اعدام صادر کرده است و ما از این مسئله بسیار خوشحال هستیم.

وی تصریح کرد: مهم آن است که مجازات اعدام برای ارتکاب جرم ترور روشنفکران وی تأیید شد.

لازم به ذکر است، مطیع الرحمن نظامی اکنون در 72 سالگی به سر می‌برد و از سال 2000 میلادی رهبری حزب جماعت اسلامی(بزرگترین حزب اسلامی بنگلادش) را بر عهده داشت.

وی سال‌های 2001 تا 2006 در دولت ائتلافی بنگلادش وزیر بود.

captcha