القرضاوی: از تلاش برای تقریب مذاهب اسلامی پشیمانم
کد خبر: 3469173
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

القرضاوی: از تلاش برای تقریب مذاهب اسلامی پشیمانم

گروه بین‌الملل: «یوسف القرضاوی» روحانی مصری‌الأصل مقیم قطر از اینکه سال‌ها برای تقریب میان اهل تسنن و شیعیان تلاش کرده، اظهار پشیمانی کرد و گفت: شیعیان به دنبال از بین بردن اهل تسنن هستند.

القرضاوی: از تلاش براي تقریب مذاهب اسلامی پشیمانم

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الفتح»، شیخ «یوسف القرضاوی»، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، با ابراز پشیمانی از تلاش برای تقریب مذاهب اسلامی طی سال‌های گذشته، اظهار داشت: تقریب بین شیعه و اهل تسنن بی‌فایده است.

وی افزود: تقریب بین اهل تسنن و شیعه به از بین بردن اهل تسنن منجر می‌شود و به نفع شیعیان است.

یوسف القرضاوی در ادامه اظهارات ضد شیعی خود تصریح کرد: شیعیان می‌خواهند اهل تسنن را از بین ببرند.

وی به شخصیت «سید حسن نصر الله»، دبیر کل حزب الله لبنان نیز حمله کرد و وی را رئیس «حزب الشیطان» خواند.

القرضاوی در ادامه به ستایش علمای سعودی پرداخت و تأکید کرد: علمای سعودی از من با بصیرت‌تر و نسبت به حقیقت شیعیان «رافضی» (کافر) آگاه‌تر هستند.

وی در ادامه تأکید کرد: شیعیان می‌خواهند با فعالیت‌هایی از جمله تقریب، اهل تسنن را بازیچه خود سازند.

یوسف القرضاوی افزود: اهل تسنن از تلاش‌های تقریبی چیزی کسب نمی‌کنند و شیعیان صحابه پیامبر (ص) را تکفیر می‌کنند.

وی در ادامه اتهامات خود به شیعیان گفت: آنها «ابوبکر صدیق»، «عمر بن خطاب»، «عثمان بن عفان»، «زبیر بن عوام»، «عائشه» و «حفصه»(همسران پیامبر (ص)) را تکفیر می‌کنند و «ابوجهل» و «نمرود» را بهتر از صحابه رسول الله (ص) می‌دانند.

لازم به ذکر است، بسیاری از علما و مراجع شیعه از جمله مقام معظم رهبری بر عدم  هر گونه توهین به همسران و صحابه پیامبر اسلام (ص) فتوای صریح صادر کرده‌اند.
همچنین، تقریب مذاهب اسلامی و ایجاد وحدت میان مسلمانان از جمله اهداف جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود که برای تحقق بخشیدن به آن نهادی به این نام تأسیس کرده است که در آن بسیاری از علمای معروف اهل تسنن نیز عضویت دارند.
captcha