المپیاد قرآن و حدیث در اندونزی برگزار شد
کد خبر: 3473720
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸

المپیاد قرآن و حدیث در اندونزی برگزار شد

گروه بین‌الملل: المپیاد ملی قرآن و حدیث به همت نمایندگی جامعة المصطفی(ص) العالمیه در اندونزی در این کشور برگزار شد.

المپیاد قرآن و حدیث در اندونزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جامعة المصطفی(ص)، این مسابقات به همت نمایندگی المصطفی در اندونزی و کالج اسلامی صدرا، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، نماینده المصطفی(ص) در اندونزی برگزار شد.

بیش از یکصد نفر از دانشگاه‌های مختلف اندونزی و همچنین حوزه‌های وابسته به نمایندگی المصطفی در این مسابقات که در محل کالج اسلامی صدرا برگزار شد، حضور یافتند.
 
مراسم افتتاحیه این المپیاد، با حضور مدیران و معاونان نمایندگی المصطفی در اندونزی و جمع زیادی از اساتید و شرکت‌کنندگان المپیاد، در سالن اجتماعات المصطفی برگزار شد.
 
در این المپیاد، نمایندگانی از دانشگاه اسلامی دولتی اوین شریف هدایت الله جاکارتا ، دانشگاه قرآنی جاکارتا IIQ، دانشگاه علوم قرآن جاکارتا PTIQ، دانشگاه نهضت العلماء جاکارتا UNU، مدرسه عالی علوم قرآن الحکم STKQ، کالج اسلامی مدینة العلم، حوزه علمیه المصطفی جاکارتا ، حوزه علمیه یاپی، حوزه علمیه الزهرا، حوزه علمیه الهادی و حوزه علمیه دارالتقریب در رشته‌های مختلف شرکت داشتند.
 
در مراسم افتتاحیه این المیپاد قرآنی، محمد روم، دانشجوی کالج اسلامی صدرا و رئیس کمیته اجرایی این دوره از المپیاد، ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت‌کنندگان گفت: المپیاد ملی ابزار مهمی برای تقویت برادری و صله رحم در بین دانشگاه و حوزه‌های مختلف اندونزی به شمار می‌آید؛ لذا از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
در ادامه، هاشم عدنانی، معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی نیز طی سخنانی اظهار کرد: برگزاری المپیاد ملی قرآن و حدیث علاوه بر تقویت اخوت بین دانشگاه و حوزه‌ها، عشق به قرآن و پیامبر(ص) را در دل مسلمانان جای می‌دهد.
 
در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، نماینده المصطفی در اندونزی نیز با تأکید بر اهمیت نقش قرآن در ایجاد اخوت و یکپارچگی بین مسلمانان، گفت: قرآن ابزاری است که مسلمانان را به حقیقت عالم وصول هدایت می‌کند و اگر همگی به معنای حقیقی قرآن پی ببرند، هرگزشاهد آشوب و توطئه در بین مسلمانان نخواهیم بود.
 
وی ادامه داد: متأسفانه نقطه ضعف مسلمانان، ترك قرآن و گرایش به نظریات و فرهنگ غربی‌ها است و انشاء الله با برگزاری این المپیاد مسلمانان به درك وجود قرآن و پیامبر(ص) گرایش پیدا کنند.
captcha