حضور میلیونی مسلمانان پاکستان در اجتماع کراچی
کد خبر: 3473881
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

حضور میلیونی مسلمانان پاکستان در اجتماع کراچی

گروه بین‌الملل: اجتماع سالانه جماعت دعوت و تبلیغ پاکستان در شهر کراچی با حضور یک و نیم میلیون نفر از مسلمانان این کشور به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، این اجتماع که روز پنجشنبه، 15 بهمن‌ماه، آغاز به کار کرده بود، دیروز، 18 بهمن‌ماه، به کار خود پایان داد.
 
بنا به گفته هماهنگ‌کنندگان آن، این مراسم یکی از بزرگ‌ترین تجمعات اسلامی در پاکستان است که بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر در آن شرکت می‌کنند.
 
مولانا طارق جمیل، بزرگ‌ترین عالم این گروه و جماعت تبلیغی طی سخنانی در اجتماع کراچی توبه و تقوی را راه سعادت برای مسلمانان خواند و گفت: امروز در جهان یکی از علت اصلی عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی و ملت مسلمان دوری از قرآن و دستورات پیامبر(ص) و اختلاف میان امت است.
 
وی تصریح کرد: با بازگشت به احکام دین و وحدت در جامعه و خانواده مورد لطف خدا قرار خواهیم گرفت.
 
یکی از هماهنگ‌کنندگان این اجتماع نیز گفت: برخی شرکت‌کنندگان این اجتماع روحانی، از کشورهای مجاور مانند هند و بنگلادش بودند.
 
وی افزود: هدف از برگزاری این اجتماع ایجاد انگیزه، هدفمندکردن زندگی مسلمانان و قراردادن آن‌ها در مسیر درست زندگی و اسلام صحیح است.
 
مریدان و مسلمانان مشتاق چهار روز را در این اجتماع با سخنرانی، اقامه نماز و شنیدن دعاهایی که علمای دین قرائت کردند، گذراندند.
 
در خیمه‌هایی که در این اجتماع برگزار می‌شود، نوعی روحانیت و معنویت و صفا و صمیمیت حکم‌فرماست. شرکت‌کنندگان در آن به سخنرانی گوش می‌دهند و بعد از آن مشایخی که از هند آمده‌اند در نمازی خاص برای وحدت مسلمانان دعا می‌کنند و بعد از آن با صفا و معنویتی خاص همه از هم جدا می‌شوند و به دیار خود باز می‌گردند.
 
جماعت دعوت و تبلیغ پاکستان در سال ۱۹۲۶ میلادی در این کشور تأسیس شد و نخستین امیر و مؤسس آن مولانا محمد الیاس کاندهلوی بوده است و بعد از آن پسرش مولانا محمد یوسف و سپس إنعام حسن به عنوان اولین امیران جماعت به شمار می‌آیند.
 
شیخ محمد الیاس کاندهلوی در روستایی از روستاهای هند متولد شد.
captcha