کنفرانس بین‌المللی «پیام اسلام» در پاکستان برگزار شد
کد خبر: 3474857
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
با هدف مبارزه با تروریسم؛

کنفرانس بین‌المللی «پیام اسلام» در پاکستان برگزار شد

گروه بین الملل: کنفرانس بین‌المللی «پیام اسلام» با هدف مبارزه با تروریسم و با حضور سفیران کشورهای عربی و اسلامی در اسلام‌آباد،پایتخت پاکستان، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «المتحده نیوز»، این کنفرانس به همت انجمن علمای پاکستان و با هدف مبارزه با تروریسم و تأکید بر پیام صلح و دوستی دین اسلام، چهارشنبه 21 بهمن‌ماه، برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس یک روزه تأکید کردند: همه گروه‌ها و سازمان‌هایی که کشتار و قتل عام را به نام جهاد در حق بشریت انجام می‌دهند و برای تضعیف کشورهای اسلامی تلاش می‌کنند، احزاب ضد اسلام هستند.

همچنین شرکت‌کنندگان در این کنفرانس گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را مسئول اصلی مشکلات جهان اسلام دانستند و همه این گروه‌ها را دنبال‌رو گروه خوارج عنوان کردند.

در بیانیه پایانی این کنفرانس بر ضرورت تشکیل ائتلاف فکری علیه تروریسم و افراط‌گرایی به عنوان راه حل مناسب برای نجات جوانان از گرایش به سمت افراط‌گرایی تأکید شد.

همچنین در این بیانیه حمله تروریستی به دانشگاه «باچاخان»در منطقه «چارسده»ایالت «خیبرپختونخواه» پاکستان و دیگر اقدامات تروریستی علیه فعالیت‌های آموزشی محکوم شد.

گفتنی است؛ کنفرانس بین‌المللی «پیام اسلام » با حضور بیش از ۵ هزار روحانی و عالم دینی از کشور‌های مختلف از جمله بوسنی، مصر، ترکیه، ایران، قطر و دیگر کشورها برگزار شد؛ برای نخستین بار «محمد احمد حسین» مفتی فلسطین جهت حضور در این کنفرانس یک روزه به پاکستان سفر کرد.
captcha