مسابقات اروپایی حفظ و تلاوت قرآن در «کرواسی» برگزار شد
کد خبر: 3477399
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

مسابقات اروپایی حفظ و تلاوت قرآن در «کرواسی» برگزار شد

گروه بین‌الملل: مسابقات اروپایی حفظ و تلاوت قرآن در مرکز اسلامی شهر «زاگرب»، پایتخت «کرواسی» برگزار شد.


مسابقات اروپایی قرآن در «کرواسی» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «hqmi.org»، این مسابقات به همت مرکز اسلامی کرواسی و با همکاری وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر و انجمن جهانی حفظ قرآن برگزار شد و 81 متسابق از 20 کشور اروپایی در دو بخش بانوان و آقایان حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این مسابقات در چهار رشته‌ حفظ کامل قرآن، حفظ 15 جزء، حفظ 5 جزء و تلاوت قرآن به رقابت پرداختند.

«شیخ الحافظ عزیز اللیلی»، از علمای دینی کرواسی، ریاست کمیته داوران این مسابقات را برعهده داشت و 5 داور نیز از اعضای کمیته داوران این رقابت‌ها بودند.

در مراسم تجلیل از نفرات برتر این مسابقات، «شیخ شوقی عمر باشیچ» مفتی سابق مسلمانان کرواسی، عبدالمجید الغیث، وابسته دینی در سفارت عربستان در سارایوو، نمایندگان سفارت‌خانه‌های مراکش، مصر، قطر، اندونزی، مالزی و ایران در کرواسی، شهردار شهر زاگرب، نمایندگان سازمان‌ها و انجمن‌های دینی و جمعی از شهروندان کرواسی و والدین متسابقین حضور داشتند.

مراسم تجلیل از برگزیدگان این مسابقات که از سوی شبکه «اهل قرآن» و تلویزیون کرواسی، تلویزیون بوسنی و رادیو کرواسی پوشش داده می‌شد، با قرائت آیاتی از قرآن آغاز شد و سپس، «شیخ عزیز الیلی»، امام اصلی مرکز اسلامی شهر زاگرب، ضمن سخنانی از تلاش‌های انجمن جهانی حفظ قرآن و برگزاری مسابقات قرآن در کرواسی تقدیر کرد و اطلاعاتی درباره این مسابقات ارائه داد.

در پایان این مراسم به نفرات برتر مسابقات اروپایی حفظ و تلاوت قرآن در «کرواسی» در دو بخش بانوان و آقایان جوایزی اهدا شد.

captcha