تحصیل 1400 دانش‌آموز و دانشجوی عراقی در مراکز قرآنی حرم امام حسین(ع)
کد خبر: 3477636
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

تحصیل 1400 دانش‌آموز و دانشجوی عراقی در مراکز قرآنی حرم امام حسین(ع)

گروه فعالیت‌‌های قرآنی: مدیر دارالقرآن حرم امام حسین(ع) در گفت‌وگوی اختصاصی با ایکنا با اشاره به راه‌اندازی مراکز آموزش علوم قرآنی در شهرهای بصره و کربلا، گفت: نزدیک به 1400 دانش‌آموز و دانشجوی عراقی در مراکز قرآنی وابسته به دارالقرآن حرم امام حسین(ع) در حال تحصیل هستند.

شیخ حسن منصوری، مدیر دارالقرآن حرم امام حسین(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: یکی از طرح‌های دارالقرآن حرم امام حسین(ع)، افتتاح مدارس قرآنی است که در کنار دروس قرآنی دیگر درس‌ها نیز به دانش آموزان آموزش داده می‌شود و در پایان هم مثل دیگر دبیرستان‌ها، برای دانش‌آموزان دیپلم رسمی صادر می‌شود لذا آن‌ها می‌توانند مانند دانش‌آموزان مدارس عادی، وارد دانشگاه شوند.
مدیر دارالقرآن حرم امام حسین(ع) با اشاره به راه‌اندازی مراکز آموزش علوم قرآنی در شهرهای بصره و کربلا، گفت: نزدیک به 1400 دانش‌آموز و دانشجوی عراقی در مراکز قرآنی وابسته به دارالقرآن حرم امام حسین(ع) در حال تحصیل هستند.
تنظیم کتاب‌های قرآنی برای تدریس در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم متوسطه
وی با اشاره به محتوای آموزشی مراکز قرآنی وابسته به دارالقرآن حرم امام حسین(ع) عنوان کرد: دروس دوره متوسطه ترکیبی از دروس عادی و قرآنی است و برای سال چهارم، پنجم و ششم متوسطه کتاب‌هایی مبتنی بر عقاید شیعه تنظیم شده است که در حال حاضر در مدارس قرآنی تدریس می‌شوند زیرا متأسفانه در نظام گذشته محتوای کتب درسی صرفا بر اساس عقاید غیر شیعه تنظیم شده بود.
منصوری ضمن تشریح تعداد مراکز قرآنی افتتاح شده در عراق، ادامه داد: سال 93 اولین دبیرستان‌های قرآنی در شهرهای کربلا و بصره افتتاح شد که نزدیک به 800 دانش آموز دختر و پسر در این مدارس ثبت نام کردند و هم‌اکنون در پایه‌های پنجم و ششم دوره متوسطه در حال تحصیل هستند.
تأسیس شش دبیرستان و چهار دانشکده قرآنی
وی از تأسیس شش دبیرستان و چهار دانشکده قرآنی خبر داد و افزود: در بصره چهار دبیرستان و چهار دانشکده قرآنی تأسیس شده است که بیش از 600 دانش‌آموز پسر و دختر در آن‌ها تحصیل می‌کنند. در کربلا نیز دو دبیرستان قرآنی یکی برای دختران و یکی برای پسران دایر کرده‌ایم.
مدیر دارالقرآن حرم امام حسین(ع) با اشاره به امکان تحصیل دانش‌آموزان مدارس عادی در دبیرستان‌های قرآنی، گفت: دانش‌آموزان مدارس عادی نیز می‌توانند وارد دبیرستان‌های قرآنی شوند و پس از پایان دوره تحصیل دیپلم علوم اسلامی اخذ کنند. داوطلبان شرکت در دبیرستان‌های قرآنی، دو سال در این دبیرستان‌ها درس می‌خوانند و دیپلم علوم اسلامی می‌گیرند.
افتتاح دانشگاه قرآنی در کربلا
وی از افتتاح دانشگاه قرآنی در شال جاری خبر داد و عنوان کرد: امسال در شهر کربلا دانشگاه قرآنی افتتاح خواهد شد که قرار است بیشتر از دانش‌آموزان مدارس قرآنی وابسته به دارالقرآن حرم امام حسین(ع) در آن حضور یابند و در کنار آن‌ها از فارغ‌التحصیلان دیگر مدارس هم استقبال می‌شود.
captcha