پایان مرحله نخست کتابت مصحف «مسجدالاقصی»
کد خبر: 3480220
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

پایان مرحله نخست کتابت مصحف «مسجدالاقصی»

گروه بین‌الملل: مرحله نخست کتابت مصحف ملی فلسطین با عنوان مصحف «مسجد الاقصی» چهارشنبه 12 اسفندماه، پایان یافت.

پایان مرحله نخست کتابت قرآن «مسجد الأقصی»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «دنیا الوطن»، مصحف «مسجد الاقصی» توسط خطاط معروف فلسطینی «ساهر الکعبی» در حال کتابت است؛ وی از خوشنویسان مطرح در محافل عربی و اسلامی به‌شمار می‌رود؛ الکعبی قرآن ملی امارات و مصحف شام (بزرگ‌ترین قرآن دست‌نویس جهان) را کتابت کرده و از سوی مجمع چاپ و نشر قرآن «ملک فهد» عربستان نیز تجلیل شده است.

مرحله نخست کتابت مصحف «مسجدالاقصی» روز گذشته 12 اسفندماه پایان یافت و به امضای «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رسید.

مراسم امضای بخش نخست این قرآن طی مراسمی با حضور «طیب عبدالرحیم»، دبیر تشکیلات خودگردان فلسطین، «زید ابوعمر» معاون نخست وزیر، «محمد حسین» مفتی قدس، «یوسف ادعیس» وزیر اوقاف و امور دینی و «محمود الهباش» قاضی القضات فلسطین و مشاور رئیس تشکیلات خودگردان در امور دینی و روابط اسلامی برگزار شد.

محمود عباس طی سخنانی در این مراسم گفت: تلاش برای انتشار یک مصحف ملی با عنوان مصحف«مسجد الاقصی»، تلاش مبارک و خداپسندانه‌‌ای است و از خداوند متعال مسئلت داریم که قرآن را یار و کمک‌رسان ما برای رسیدن به اهداف و پیروزی در آینده و استقلال کشورمان با پایتختی «قدس شریف» قرار بدهد.

الهباش، قاضی القضات فلسطین نیز با اشاره به اینکه کتابت و چاپ این قرآن با راهنمایی‌های مستقیم «احمد الطیب» شیخ الازهر انجام می‌شود، تصریح کرد: نظارت بر کتابت قرآن «مسجدالاقصی» توسط کمیته نظارت بر چاپ قرآن «الازهر» در مصر انجام می‌شود.

در پایان این مراسم، ساهر الکعبی، خطاط فلسطینی از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل حمایت از کتابت یک قرآن ملی، تقدیر و تشکر کرد.

captcha