توقیف ترجمه‌های قرآن فاقد متن عربی در مالزی
کد خبر: 3480558
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

توقیف ترجمه‌های قرآن فاقد متن عربی در مالزی

گروه بین‌الملل: مجموعه‌ای از آیات قرآن کریم که به زبان انگلیسی و مالایی در مالزی منتشر شده بود، از سوی دولت این کشور توقیف می‌شود.


وزارت کشور مالزی ترجمه‌های قرآن فاقد متن عربی را توقیف می‌کند/ ادیت شده

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری روزنامه «The Star»، مجموعه‌ای از آیات قرآن کریم به زبان انگلیسی و مالایی که در راستای فعالیت‌های کمپین «بیایید قرآن بخوانیم» در مالزی منتشر شده بود، از سوی وزارت کشور مالزی توقیف می‌شود.

وزارت کشور مالزی اعلام کرد: انتشار این مجموعه آیات قرآن غیرقانونی است؛ زیرا بنا بر قوانین موجود، نسخه‌های ترجمه شده قرآن بدون متن عربی اجازه انتشار در این کشور را ندارند.

حشیمه نیک جعفر، مدیر هیئت صدور مجوز و کنترل چاپ قرآن وزارت کشور مالزی، در این باره گفت: مسئولان قبلاً هم با چنین مواردی مقابله کرده‌اند.

هاروسانی زکریا، رئیس هیئت صدور مجوز و کنترل چاپ قرآن وزارت کشور مالزی، نیز گفت: ترجمه‌های قرآن بدون همراهی متن عربی قرآن محسوب نمی‌شود.

وی که مفتی ایالت پراک نیز هست، افزود: ما اقدامات قاطعی برای توقف این مسئله انجام می‌دهیم؛ زیرا ترجمه‌هایی که بدون متن عربی قرآن منتشر شوند، ممکن است سردرگمی خواننده را در پی داشته باشد.

زکریا تاکید کرد: بدون متن عربی، ترجمه‌هایی که برای گویشوران دیگر زبان‌ها ارائه می‌شوند فقط «ترجمه قرآن» یا «برداشت‌هایی از قرآن» تلقی می‌شوند.

اناس زبیدی، یک فعال اجتماعی مالزی به تازگی با هدف شناخت بیشتر مردم با قرآن، با همکاری دوستانش اقدام به راه‌اندازی کمپین «بیایید قرآن بخوانیم» کرده بود.

وی توضیح داد که این کتاب‌ها صرفاً ترجمه آیات قرآن هستند که برای راحتی کسانیکه که هیچ آشنایی با زبان عربی ندارند، منتشر شده بود.

زبیدی گفت: هدف ما ترغیب بیشتر مردم به شناخت قرآن کریم با استفاده از زبان خودشان بود تا پیام قرآن به صورت گسترده‌تر و مؤثرتری در سراسر جهان منتشر شود.

وی قصد دارد با رئیس هیئت صدور مجوز و کنترل چاپ قرآن وزارت کشور دیدار کند تا در مورد راهکارهایی برای ادامه دادن این کمپین، بدون زیرپا گذاشتن قانون، گفت‌و‌گو کنند.

وی افزود: ما معتقدیم که این کمپین یک حرکت شریف در راستای گسترش آگاهی‌ها در مورد پیام جهانی قرآن کریم است.



captcha