تاریخ تمدن اسلامی در آفریقای جنوبی بررسی شد
کد خبر: 3480605
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
با برگزاری همایش؛

تاریخ تمدن اسلامی در آفریقای جنوبی بررسی شد

گروه بین‌الملل: اندیشمندان مسلمان سراسر جهان در شهر ساحلی دوربان در آفریقای جنوبی گردهم آمده‌اند تا تاریخ تمدن اسلامی در این منطقه را مورد بررسی قرار دهند.

انگلیسی/ برگزاری همایش تاریخ تمدن اسلامی در آفریقای جنوبی به میزبانی دوربان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Anadolu Agency»، زین الکاجی، از سازمان‌دهندگان این همایش عنوان کرد: تاریخ ما به عنوان مسلمانان آفریقا به درستی ثبت نشده و در برهه‌هایی نیز اصلاً به ثبت نرسیده است. به همین دلیل است که این همایش را برگزار کردیم تا دانش و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهیم.

در این همایش که از دیروز، 14 اسفندماه، در دانشگاه «کوازولو ناتال» برگزار شده است، اساتید و دانشمندان به مدت سه روز به ارائه مقالات خود در این خصوص می‌‌پردازند.

این دومین بار است که اجلاس جهانی تمدن اسلامی در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود.

مرکز پژوهشی تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی ترکیه(ارسیکا( با همکاری بنیاد ملی اوقاف آفریقای جنوبی اقدام به برگزاری این همایش کرده است.

کاجی گفت: امیدواریم آنچه در این همایش بحث می‌شود به شناخت بهتر تاریخ اسلامی کمک کند و سبب ایجاد گفت‌وگوهای بیشتر میان مسلمانان و پیروان دیگر ادیان شود.

ترویج اسلام، همزیستی و تنوع فرهنگی در منطقه آفریقای جنوبی، زبان و ادب اسلامی، آموزش اسلامی، رسانه‌های اسلامی، شخصیت‌های اسلامی تأثیرگذار و تأسیس مؤسسات مالی اسلامی از جمله موضوعات مورد بحث در این همایش است.

خالد ارن، از اساتید مرکز پژوهشی تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: هدف از برپایی این همایش کمک به ترویج اطلاعات علمی در مورد تاریخ و میراث اسلامی در منطقه آفریقای جنوبی است. همچنین ترغیب به انجام پژوهش‌ها و گسترش همکاری‌ها میان دانشگاه‌ها و مؤسسات فرهنگی منطقه از دیگر اهداف ما است.

این همایش که امسال با موضوع «تمدن اسلامی در آفریقای جنوبی: پیشرفت‌ها و چشم‌انداز آینده» برگزار شده است، فردا، 16 اسفندماه، به کار خود پایان خواهد داد.

captcha