حضور نابینایان؛ نقطه قوت مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3482278
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
حنیفی تأکید کرد:

حضور نابینایان؛ نقطه قوت مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت قرآنی کشورمان گفت: حضور نابینایان و روشندلان نقطه قوت مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است و این امر باید پیش از این انجام می‌شد.

حضور نابینایان؛ نقطه قوت مسابقات بین‌المللی قرآن

علی‌اکبر حنیفی، پیشکسوت قرآنی کشور و داور بخش لحن آزمون انتخابی نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روشندلان جهان اسلام در حاشیه این آزمون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بیان کرد:‌‌ عزیزان نابینا بخشی از جامعه ما هستند و با توجه به این نقصی که در وجودشان است، ما باید با برگزاری چنین مسابقاتی تا حدودی در جبران این مسئله به آن‌ها کمک کنیم.

وی اظهار کرد:‌ روشندلان نیز علاقه فراوانی به قرآن کریم دارند و هنگامی که در سطح قرائت و یا حفظ به رقابت می‌پردازند، به‌طور طبیعی ممکن است که نتوانند مانند افرادی که مشکل ندارند، عمل کنند زیرا افراد عاری از نقص، می‌توانند برای یادگیری به منابع فراوانی از جمله پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و ... مراجعه کنند و در این زمینه محدودیت ندارند.

حنیفی در ادامه سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: روشندلان از این نظر نسبت به افراد بدون نقص محدودیت دارند و به همین دلیل باید بخشی ویژه را به ایشان اختصاص داد که برای رشد، تشویق و افزایش انگیزه‌هاشان خیلی مهم است البته در جمهوری اسلامی ایران از این منظر به ایشان توجه بسیاری می‌شود و مردم و مسئولان به آن‌ها علاقه دارند.

این پیشکسوت قرآنی کشور با بیان اینکه توجه به روشندلان بسیار مهم است، افزود: نفس مسابقه یکی از بهترین وسایل و امکاناتی است که در بین شرکت‌کنندگان ایجاد انگیزه می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم فضایی است که می‌تواند رشته‌های مختلفی چون حفظ، قرائت، تجوید، ترتیل، ... و نیز رشته نابینایان داشته باشد. مسابقات قرآن کریم مانند مسابقات المپیک است و باید در رشته‌های مختلف برگزار شود، ولی مسابقات بین‌المللی که در کشورهای اسلامی مختلف برگزار می‌شود، ناقص است که این ضعف مسابقات بین‌المللی است.

حنیفی در پایان سخنان خود در این زمینه با بیان اینکه حضور نابینایان نقطه قوت مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است، تصریح کرد: این امر باید خیلی پیش از این انجام می‌شد و حتی باید برای بانوان نیز در رشته‌های مختلف انجام شود چراکه رشته‌های حاضر محدود است.

captcha