آموزش اسلام در مدارس اسپانیا مانع ترویج اندیشه‌های افراطی می‌شود
کد خبر: 3486234
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

آموزش اسلام در مدارس اسپانیا مانع ترویج اندیشه‌های افراطی می‌شود

گروه بین‌الملل: مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر، اقدام مثبت دولت اسپانیا در موافقت با درج دروس اسلامی در برنامه آموزشی مدارس را سدی مستحکم در برابر گسترش اندیشه‌های افراطی دانست.

تمجید مرکز فتوای مصر از آموزش اسلام در مدارس اسپانیا

به گزارش خبرگزاری ‌بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الوفد»، مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر، دیروز، 17 فروردین‌ماه، با صدور بیانیه‌ای، از دستورالعمل جدید دولت اسپانیا برای درج دروسی درباره اسلام در برنامه‌های آموزشی مدارس مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه تمجید و آن را برنامه‌ای جدید برای مقابله با افراط‌گرایی دینی در اسپانیا توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام مثبت دولت اسپانیا سد محکمی در برابر گسترش اندیشه‌های افراطی و تندرو خواهد بود و به صورت قابل توجهی در نهادینه‌کردن فرهنگ همزیستی، پذیرش دیگران و ترویج محبت میان شهروندان یک کشور با وجود تفاوت و تنوع اعتقادات تأثیر دارد.

 مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر همچنین اعلام کرد: تدریس اسلام در مدارس اسپانیا صلح و گسترش امنیت در جامعه را منعکس خواهد کرد.

این مرکز در این بیانیه در ادامه از کشورهای غربی خواست که این اقدام مثبت اسپانیا را سرمشق خود قرار دهند و در برنامه‌های آموزشی کشورهایشان، دروسی در رابطه با اسلام و مفاهیم صحیح اسلامی درج کنند تا گروه‌های تندرو و افراطی فرصت پیدا نکنند افکار مسموم خود در اذهان کودکان و جوانان منتشر کنند.

کمیته اسلامی اسپانیا بر تدوین این دستورالعمل که به تصویب وزارت آموزش اسپانیا رسیده است، نظارت داشت و این دستورالعمل حرکتی در جهت جلوگیری از تندروی دینی، ترویج میانه‌روی اسلامی و تقویت هویت اسلامی میان جوانان مسلمان است.

یادآور می‌شود، دولت اسپانیا دستورالعمل‌ جدیدی را برای آموزش اسلام در پیش‌دبستانی‌ها و مدارس این کشور صادر کرد؛ این دستورالعمل‌ از سوی کمیسیون اسلامی اسپانیا تنظیم شده و به تصویب وزارت آموزش این کشور رسیده است.

این دستورالعمل‌ که نحوه آموزش همه ابعاد دکترین، فرهنگ و تاریخ اسلامی را در برمی‌گیرد، مملو از واژه‌هایی مانند همزیستی مسالمت‌آمیز، تنوع، برابری، حقوق بشر، یکپارچگی، آموزش بین‌فرهنگی، گفت‌وگوی بین دینی، اعتدال، کثرت‌گرایی، آزادی دینی، احترام و مدارا است و هدف کلی آن ارائه یک جهان‌بینی اسلامی به نسل جوان است.
captcha