طرح «قرآن در هر خانه» در قازان روسیه
کد خبر: 3486787
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

طرح «قرآن در هر خانه» در قازان روسیه

گروه بین‌الملل: طرح «قرآن در هر خانه» به ابتکار دانشگاه اسلامی قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان در این شهر در حال برگزاری است.

طرح «قرآن در هر خانه» در قازان روسیه

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در بیست‌و‌چهارمین شماره هفته‌نامه «جامعه و فرهنگ روسیه امروز» که رایزنی فرهنگی ایران در مسکو آن را منتشر کرده، با اعلام این خبر آمده است: به موجب طرح «قرآن در هر خانه» در قازان، خانه‌های مردم علاقه‎مند به کتاب آسمانی قرآن، میزبان خیر، برکت و آرامش آیه‌های آسمانی است؛ طرحی که به موجب آن قاریان کتاب وحی به منزل متقاضیان می‎روند و رایگان برای آنها سوره‌های قرآن را تلاوت می‎کنند.
 
به ابتکار دانشگاه اسلامی قازان و دانشجویان این دانشگاه، برنامه منحصر به فرد «قرآن در هر خانه» از هجدهم مارس سال جاری(28 اسفندماه) آغاز شده است و تا پایان ماه می(12 خردادماه سال جاری) ادامه خواهد داشت.
 
به گفته مسئولین برگزاری برنامه، استقبال مخاطبین و علاقه‌مندان به اندازه‌ای است که تصمیم بر برگزاری دوره‌ای آن گرفته شده است.
 
گفتنی است، نخستین‌بار دو ماه پیش این برنامه با حضور داوطلبین در بیش از یکصد منطقه قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان در فدراسیون روسیه برگزار شد.
 
دانشجویان و استادان دانشگاه اسلامی از روز 18 مارس تا 31 می به خانه کسانی می‌روند که علاقه‌مند به قرائت قرآن هستند.
 
هدف از برگزاری برنامه این است که به خانه علاقه‎مندان خیر، برکت و آرامش آورده شود. این برنامه هیچ هزینه‌ای به دنبال ندارد و دانشجویان و استادان بدون دریافت دستمزد به هر نقطه از شهر و حتی روستاهای حومه شهر می‌روند تا قرائت صحیح قرآن را به مردم آموزش دهند.
 
افراد در این مدت فرصت دارند از دانشجویان دعوت کنند تا در خانه به آنها تلاوت قرآن و اذان را یاد بدهند.‌
 
مسئولان برگزاری برنامه به مردم می‌گویند که ما خانه شما را با نور قرآن روشن کرده و فضای آن را با صدای قرآن آکنده می‌سازیم. برای شما اذان و سوره‌هایی از قرآن را تلاوت کرده و به سؤالات شما درباره دین پاسخ می‌دهیم.
 
لازم به یادآوری است که این برنامه نخستین‌بار در دسامبر 2014 برگزار شد.
captcha