مسابقات سراسری قرآن و حدیث در هند
کد خبر: 3487245
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹

مسابقات سراسری قرآن و حدیث در هند

گروه بین‌الملل: سومین دوره بخش خارجی مسابقات قرآن و حدیث «شیخ غانم بن علی آل‌ثانی» قطر، از روز جمعه، 20 فروردین‌ماه، در شهر «پاتنه» مرکز ایالت «بِهار» هند آغاز شده است.

برگزاری مسابقات «قرآن و حدیث شیخ غانم» در هند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه قطری «العرب»، این مسابقات با حمایت قطر و موسوم به رقابت‌های قرآنی شیخ «غانم بن‌علی آل‌ثانی» است و سومين دوره آن با مشارکت 210 قرآن‌آموز از 89 مدرسه قرآنی از سراسر هند در حال برگزاری است.

این دوره از مسابقات با شعار «قرآن ما را گردهم می‌آورد» برگزار می‌شود و با استقبال گسترده قرآن‌آموزان و طلاب مدارس دینی مواجه شده است.

در مراسم افتتاحیه این مسابقات، جمعی از علما و شخصیت‌های برجسته هند از جمله اشفاق کریم، مدیر دانشکده پزشکی ایالت چارخند، «محمد قاسم»، قاضی شریعت اسلامی ایالت بِهار، «شیخ ابوالکلام القاسمی»، رئیس دانشگاه «شمس الهدی»(بزرگت‌رین دانشگاه شهر پاتنه هند) و «أجاریة کشور کنال»، رئیس انجمن مذاهب دینی شهر پاتنه حضور داشتند.

این مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم با قرائات مختلف، حفظ کل قرآن ویژه نوجوانان زیر 15 سال، حفظ کل قرآن ویژه نونهالان زیر 10 سال و رشته حفظ حدیث نبوی در حال برگزاری است و بخش پژوهشی این مسابقات با موضوع «میراث خطی اسلامی در شبه قاره هند» برگزار شده است.

فعالیت‌‌های این دوره از رقابت‌ها به علت حضور پرشور و گسترده دانشگاه‌ها و مدارس دینی از سراسر هند، از سوی مطبوعات و شبکه‌های ماهواره‌ای این کشور پوشش داده می‌شود.

captcha