تجلیل از برگزیدگان مسابقات ملی قرآن «الخرافی» کویت
کد خبر: 3492182
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

تجلیل از برگزیدگان مسابقات ملی قرآن «الخرافی» کویت

گروه بین‌الملل: مراسم تجلیل از نفرات برتر نوزدهمین دوره مسابقات ملی حفظ قرآن «الخرافی» کویت ویژه آقایان، دیروز، ششم اردیبهشت‌ماه، برگزار و از 143 حافظ قرآن تقدیر شد.

تجلیل از 143 حافظ در مسابقات قرآن «الخرافی» کویت

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی کویت(کونا)، 2020 متسابق از مناطق مختلف کویت در بخش آقایان نوزدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن «محمد عبدالمحسن الخرافی» حضور داشتند که در پایان از 143 حافظ قرآن تجلیل به عمل آمد.

«حسام الخرافی»، از مسئولان برگزاری مسابقات در حاشیه این مراسم با تأکید بر اهمیت برگزاری این‌گونه رقابت‌ها و تأثیر آنها در نهادینه‌کردن عشق به تلاوت و حفظ قرآن و عمل به تعالیم و آموزه‌های والای این کتاب الهی گفت: در این دروه از مسابقات، شاهد رقابت و حضور گسترده شهروندان کویتی و ملیت‌های مقیم این کشور بودیم.

وی افزود: در این مسابقات، علاوه بر مشارکت نمایندگانی از انجمن روشندلان کویت، باشگاه ورزشی معلولان و باشگاه ورزشی ناشنوایان، شهروندان کویتی از گروه‌های مختلف سنی (نونهال، نوجوان و جوانان) و ملیت‌های مقیم کویت از 45 کشور جهان حضور داشتند.

الخرافی در ادامه از تلاش‌های کمیته برگزارکننده این مسابقات تمجید کرد و گفت: مشارکت گسترده ملیت‌های مقیم کویت که از کشورهای مختلف جهان هستند، مایه افتخار و مباهات است.

وی در ادامه بر ضرورت تشویق این حافظان قرآن به ادامه دادن روند حفظ این کتاب الهی و عمل به دستورات و احکام قرآن تأکید کرد.

لازم به ذکر است،‌ حدود ۲۰۰۰ متسابق در نوزدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن «محمد عبدالمحسن الخرافی» ویژه بانوان نیز حضور یافتند که در پایان از ۱۰۵ تن به‌عنوان نفرات برگزیده، طی مراسمی در 31 فروردین‌ماه تجلیل شد.

ایده برگزاری مسابقات حفظ قرآن «الخرافی»، برای نخستین بار در سال 1997 میلادی توسط «جاسم الخرافی»، رئیس مجلس ملی کویت، ارائه شد و سپس مسئولان در «بیت القرآن الکریم» اقدام به اجرای این ایده با مشارکت بسیاری از مؤسسات و انجمن‌های دولتی و محلی نمودند.

captcha