کرواسی؛ میزبان کنفرانس «رهبران جوامع اسلامی اروپا»/ حضور ایران
کد خبر: 3492229
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

کرواسی؛ میزبان کنفرانس «رهبران جوامع اسلامی اروپا»/ حضور ایران

گروه بین‌الملل: کنفرانس «رهبران جوامع اسلامی اروپا»، به مناسبت یکصدمین سال رسمیت‌یافتن دین اسلام در قانون اساسی کرواسی امروز، هفتم ارديبهشت‌ماه با حضور و سخنرانی آیت‌الله محمدعلی تسخیری، در كرواسی برگزار می‌شود.

کرواسی؛ میزبان کنفرانس «رهبران جوامع اسلامی اروپا»/ حضور ایران

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در امور جهان اسلام و هیئت همراه كه به مناسبت یکصدمین سال رسمیت‌یافتن دین اسلام در قانون اساسی کرواسی وارد زاگرب شده‌اند، امروز، هفتم ارديبهشت‌ماه در کنفرانس دو روزه «رهبران جوامع اسلامی اروپا» حضور می‌يابند.
 
اين هيئت ايرانی پس از استقبال رسمی در پاویون فرودگاه زاگرب عازم محل برگزاری کنفرانس رهبران مسلمانان اروپا و بالکان شدند كه مقرر شده است آيت‌الله تسخیری در آن درباره موضوعات مبتلا به جهان اسلام سخنرانی و پیام مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به جوانان اروپا و آمریکا را قرائت كند.
 
اين کنفرانس از امروز، هفتم ارديبهشت‌ماه به مدت دو روز در مرکز اسلامی زاگرب و مرکز تئاتر ملی شهر زاگرب برگزار می‌شود؛ براين اساس ریاست جمهوری ترکیه و رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و رؤسای قوای سه گانه کرواسی و شهردار شهر زاگرب نیز سخنرانی خواهند داشت.
 
مهدی رضا، سرپرست رایزنی فرهنگی ايران در اين خصوص گفت: ملاقات با حسنویچ، رئیس جامعه اسلامی کرواسی و دیدار با حسن بگویچ، وزیر فرهنگ کرواسی و رهبران دیگر جوامع اسلامی اروپایی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه آیت‌الله تسخیری به کرواسی است.
 
وی افزود: دیدار با کارکنان نهادهای فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و تقدیر از «سعاد کانسو»، مترجم کتاب شریف صحیفه سجادیه از دیگر برنامه‌های روز دوم آیت‌الله تسخیری در کرواسی است. سخنرانی رؤسای جمهوری بوسنی، ترکیه و کرواسی و سخنرانی شهردار زاگرب و رئیس پارلمان این کشور از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اجرايی در پارلمان کرواسی است.
 
مهدی رضا اظهار كرد: اجرای مجموعه برنامه تجسمی و نمایشگاهی در موزه میمارا و چندین اجرای گروه موسیقی فلارمونیک زاگرب از جمله برنامه‌های این مراسم در روز هشتم اردیبهشت‌ماه خواهد بود.
 
سرپرست رایزنی فرهنگی ايران با اشاره به همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان توحیدی در کرواسی گفت: دعوت ویژه دولت‌مردان کروات از جمهوری اسلامی ایران برای شركت در يكصدمین سال رسمیت یافتن دین اسلام در قانون اساسی کرواسی نشان از تعمیق روابط دو جانبه دو كشور است.
 
وی همچنین به درخواست‌های رهبران جوامع اسلامی در بالکان و اروپا به منظور ديدار با آیت‌الله تسخیری اشاره كرد.
captcha