سفارت عربستان «بانک داعش» خوانده شد + عکس
کد خبر: 3498198
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

سفارت عربستان «بانک داعش» خوانده شد + عکس

گروه بین‌الملل: پرچم داعش و عبارت «بانک داعش» به وسیله پروژکتور بر روی دیوار سفارت عربستان در برلین به نمایش درآمد.

سفارت عربستان «بانک داعش» خوانده شد + عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی berlin.icro، پنجشنبه، 23 اردیبهشت‌ماه، برای دقایق کوتاهی حدود ساعت 22 به وقت محلی(10 شب) تصویر پرچم داعش و عبارت «بانک داعش» به وسیله پروژکتور روی ساختمان سفارت عربستان سعودی در برلین نمایش داده شد.
 
اعتراض نمادین به حمایت آل‌سعود از داعش
 
متولی این کار فعالان و گروهی به نام پیکسل هلپرPixelhelper  هستند. این گروه توسط فردی به نام اولیور بینکووسکی Oliver Binkowski سرپرستی می‌شود. هدف از این اقدام اعتراض به حمایت مالی داعش از سوی دولت سعودی است.
 
علاوه بر این موضوع ظاهرا عبارات دیگری به نمایش درآمده است، «10 سال زندان و هزار شلاق فقط به خاطر وبلاگ‌نویسی» و یا «رایف را آزاد کنید».
 
این مطلب به خاطر محکومیت و مجازات وبلاگ‌نویس عربستانی (رایف بدوی) توسط این دولت روی ساختمان سفارت عربستان در برلین به نمایش درآمد.

خشم از همکاری آلمان با آل‌سعود
 
این گروه عصبانیت خود را از همکاری و ارتباط دولت آلمان و آل سعود نیز اعلام کرد. به گفته آنها در حین نمایش این کار نه از سوی پلیس و نه از سوی سفارت عربستان مانعی برای آنها ایجاد نشد و حدود ده دقیقه این تصویر را به نمایش گذاشتند.
 
روی سایت اینترنتی این گروه انتقاداتی نیز به آمریکا می‌شود. اعتراض به سبک نمایش تا به حال چندین بار توسط این گروه انجام شده است، حتی روی ساختمان سفارت آمریکا در برلین.
 
به گفته اعضای این گروه تاکنون شکایات از آنها به خاطر قانون آزادی بیان و هنر راه به جایی نبرده و سفارت عربستان نیز تاکنون واکنشی نشان نداده است.

captcha