مرحله نهایی مسابقات «زیباترین تلاوت‌» در مصر
کد خبر: 3501898
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
امروز برگزار می‌شود؛

مرحله نهایی مسابقات «زیباترین تلاوت‌» در مصر

گروه بین‌الملل: مرحله نهایی مسابقات «زیباترین تلاوت‌ها و ابتهالات دینی»، امروز، نهم خردادماه،‌ در مسجد جامع الازهر در قاهره برگزار می‌شود.

مسابقه سالانه اصوات حسنه در مصر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «البوابة نیوز»، این مسابقات در چارچوب همکاری میان مرکز اسلامی الازهر و رادیو مصر و با هدف انتخاب 10 قاری ممتاز و خوش‌صدا در عرصه تلاوت قرآن و ابتهالات دینی برگزار می‌شود.

در مرحله مقدماتی این مسابقات، بیش از هزار متسابق از استان‌های مختلف مصر و 500 متسابق از مهاجران کشورهای عربی و اسلامی در این کشور که از افراد خوش‌صدا و دارای تلاوت زیبا بودند، حضور داشتند.

از بین این تعداد شرکت‌کننده، قاریان خوش‌صدا و با استعداد برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی و نهایی مسابقات انتخاب شد که در مرحله نهایی این مسابقات، 10 قاری ممتاز که دارای تلاوت زیبای قرآن هستند، برگزیده خواهند شد.

مرحله نهایی این مسابقات امروز در مسجد جامع الازهر در قاهره برگزار می‌شود و کمیته داوری این مسابقات متشکل از علما و قاریان متخصص الازهر و رادیو مصر است که از جمله این داوران می‌توان به «احمد احمد نعینع»، «شیخ عبدالفتاح طاروطی» و «شیخ محمود الخشت» اشاره کرد.

بنابراین گزارش، به برگزیدگان این مسابقات اجازه قرائت در مقابل کمیته قاریان رادیو مصر داده می‌شود، تا مقدمه‌ای برای انتخاب آن‌ها به‌عنوان قراء رادیو باشد و همچنین در جشن بزرگی که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، از این افراد تجلیل و جوایز نقدی به‌ آن‌ها اعطا می‌شود.

captcha