مجوز اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی تنها به 200 فلسطینی
کد خبر: 3507718
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

مجوز اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی تنها به 200 فلسطینی

گروه بین‌الملل: دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی درحالی اقامه شد که تنها به 200 فلسطینی مجوز نمازخواندن داده شد.

مجوز اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی تنها به 200 فلسطینی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شبكه خبری فلسطین، محمد المقادمه، مدیر بخش اطلاع‌رسانی هیئت امور شهروندی با اعلام این خبر گفت: مقامات رژیم صهیونیستی بعد از دو هفته ممنوعیت به 200 نفر از ساکنان نوار غزه اجازه دادند برای برگزاری نماز جمعه به مسجد‌الاقصی بروند.
المقادمه گفت: هیئت شهروندی بعد از پیگیری مستمر و اعمال فشار توانست موافقت مقامات رژیم صهیونیستی را برای ادای نماز جمعه در دومین جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی به دست آورد.
وی با ابراز تأسف از صدور مجوز برای تنها 200 فلسطینی ساکن غزه گفت: اشغالگران صهیونیست اخیرا اقدامات سختی را علیه ساکنان غزه اعمال کرده‌اند که تاثیر منفی در فعالیت‌های آنان داشته، این در حالی است که دهها تن از ساکنان غزه از بیماران و دانشجویان و موارد خاصی هستند که نیاز به سفر خارج از این منطقه دارند.
المقادمه همچنین اخبار برخی رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر ارائه تسهیلات به ساکنان نوار غزه در طول ماه مبارک رمضان را تکذیب کرد و گفت واقعیت خلاف چیزی است که رسانه‌های اسرائیلی انعکاس می‌دهند.
گفتنی است، هیئت امور شهروندی فلسطین در غزه هر هفته تسهیلاتی را برای سفر بیش از 300 فلسطینی به‌منظور اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی فراهم می‌کند اما از ابتدای ماه مبارک رمضان به دلیل کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی سفر شهروندان فلسطینی  متوقف شده بود.
captcha