مسابقه حفظ قرآن در آفریقای جنوبی برگزار شد
کد خبر: 3510495
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

مسابقه حفظ قرآن در آفریقای جنوبی برگزار شد

گروه بین الملل: مسابقه حفظ قرآن کریم به همت اداره امور قرآن وابسته به شورای قضایی مسلمانان آفریقای جنوبی در این کشور برگزار شد.

برگزاری مسابقه حفظ قرآن در جنوب آفریقا
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «hqmi.org»، این مسابقات با همکاری انجمن جهانی حفظ قرآن کریم و با مشارکت جمعی از حافظان قرآن کریم در شهر «کیپ تاون» آفریقای جنوبی برگزار شد.
حفظ کامل قرآن کریم، حفظ 15 جزء و حفظ پنج جزء از قرآن کریم از رشته‌های مختلف این مسابقات بود.
کمیته داوری این رقابت‌ها متشکل از 6 داور بود که «شیخ عبدالله عوالی الدین»، رئیس اداره امور قرآن وابسته به شورای قضایی مسلمانان آفریقای جنوبی ریاست آن را بر عهده داشت.
آیین اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر این مسابقات در مسجد «السلام» شهر کیپ تاون برگزار شد و شیخ محمد احسان، رئیس شورای قضایی مسلمانان در آفریقای جنوبی، شیخ ریاض فطار، معاون اول این شورا، احمد عبدالرحمن العاکش، نماینده انجمن جهانی حفظ قرآن و تعدادی از رؤسای انجمن‌ها و سازمان‌های اسلامی فعال در آفریقای جنوبی، مربیان قرآنی، قرآن‌آموزان و جمعی از شهروندان این کشور در آن حضور یافتند.
سخنرانان این مراسم در سخنانی با تبریک به برگزیدگان این مسابقات، آن‌ها را به تلاش بیشتر در زمینه حفظ و تجوید قرآن و تمسک به تعالیم و آموزه‌های قرآنی تشویق کردند و در پایان با اهدای جوایز به نفرات برتر از آنان تجلیل شد.
captcha