مسجد «انصار» ترکیه؛ مهد آموزش قرآن به شیوه نوین
کد خبر: 3510572
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

مسجد «انصار» ترکیه؛ مهد آموزش قرآن به شیوه نوین

گروه‌ بین‌الملل: دانش‌آموزان ترکیه‌ای در شهر «سیرت» این کشور، قرآن کریم را در مسجد «انصار» با به کارگیری روش‌های نوین فرا می‌گیرند.

آموزش قرآن با روش‌های نوین در ترکیه / در حال تکمیل
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از Time Türk، «مسجد انصار» یکی از مساجد واقع در شهر سیرت ترکیه است که در آن دانش‌آموزان با استفاده از شیوه‌های مدرن قرآن می‌آموزند.
دارالافتاء استان سیرت، با ایجاد یک اتاق قرآنی مجهز به رایانه در مسجد انصار و تزئین این اتاق با آکواریوم و آب‌نمایی زیبا، فضای دلنشینی را برای یادگیری قرآن کریم فراهم ساخته است.
در این اتاق، دانش‌آموزان با استفاده از امکانات موجود و همچنین به سبب سهولت دسترسی به اینترنت می‌توانند مطالعات بیشتری را در زمینه دین اسلام و مفاهیم قرآنی انجام دهند.

فاروق آرواس، مفتی استان سیرت، طی سخنانی با اشاره به ضرورت ایجاد تحول و تنوع در شیوه‌های آموزش قرآن، گفت: در اتاق قرآنی، دانش‌آموزان علاوه بر فراگیری قرآن کریم با مفاهیم این کتاب آسمانی بیشتر آشنا می‌شوند. این در واقع فرصت بسیار مناسبی برای خانواده‌ها است که فرزندان خود را برای حضور در مساجد تشویق کنند.

مفتی استان سیرت با تأکید بر اهمیت ترویج مفاهیم و تعالیم قرآن کریم، اظهار کرد: در عصر کنونی می‌توان با استفاده از فن‌آوری و امکانات موجود به امر آموزش قرآن سهولت بخشید. دانش‌آموزان به دلیل اقتضای سنی همیشه به دنبال تفریح و تنوع هستند؛ بنابراین ایجاد شرایط مناسب در مساجد و مراکز قرآنی می‌تواند استقبال بیشتر آنان را به همراه داشته باشد.


captcha