نمایش نفایس قرآنی و تألیفات علوی در کتابخانه آستان قدس
کد خبر: 3510691
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

نمایش نفایس قرآنی و تألیفات علوی در کتابخانه آستان قدس

گروه هنر: به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع)، نمایشگاهی از نفایس قرآنی و کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع امام علی(ع) از ششم تا 15 تیرماه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دایر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمدجواد قوی، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، گفت: به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع)، نمایشگاهی از  نفایس قرآنی و کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع امام علی(ع) از ششم تا 15 تیرماه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دایر شده است. 
وی ادامه داد: در این نمایشگاه مصاحف شریفه اهل‌بیت(ع) مانند قرآن خطی به دست‌خط مبارک حضرت علی(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، امام جعفرصادق(ع)، امام موسی الکاظم(ع) و امام رضا(ع) که با خط کوفی بر روی پوست آهو کتابت شده است در معرض دید عموم قرار گرفته است. 
رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی یادآور شد: در این نمایشگاه کتاب‌های خطی ارزشمندی نظیرغررالحکم، دعای مصباح، شرح دیوان حضرت علی(ع)، صد کلمه علوی، شرح نهج‌البلاغه و تاریخ و زندگانی علی بن ابی طالب(ع) وجود دارد. 
قوی با بیان اینکه قصیده علویه، مناقب المرتضوی العلوی، غررالحکم و دررالکلم، علم الیقین،  کشف الیقین و راه سعادت برخی از عناوین کتب چاپ سنگی این نمایشگاه است، افزود: از غدیر تا محراب، فضائل و معجزات امیرالمومنین(ع)، منشور مملکت‌داری، امام علی (ع) در قرآن، آخرین وصیت حضرت علی(ع)، امام علی(ع) پیشوا و پشتیبان، سیمای امام علی(ع) در معراج و علی(ع) از زبان شهید مطهری برخی از کتاب‌های چاپی این نمایشگاه محسوب می‌شود.  
وی تصریح کرد: كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی دارای مجموعه های خطی وچاپی بی‌نظیری در موضوعات مختلف است كه به مناسبت‌های مختلف بخشی از آن‌ها در قالب نمایشگاه به نمایش در می‌آید و مورد توجه نسخه‌شناسان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به آثار دینی و مذهبی قرار دارد. 
یادآور می‌شود، نمایشگاه «گنجینه آثار خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع حضرت علی(ع) »، از 6 تا 15 تیرماه، صبح و بعد از ظهر، در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است. 
captcha