مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن اردن برگزار شد
کد خبر: 3511965
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن اردن برگزار شد

گروه بین‌الملل: بیست‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اردن ویژه آقایان، شب گذشته، ۱۱ تیرماه‌، با تجلیل از 5 نفر برتر این دوره از رقابت‌ها و تقدیر از کمیته داوران به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن اردن برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه اردنی «الدستور»، آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان بیست‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اردن جمعه شب، پس از برگزاری نماز «تراویح» (نماز اهل تسنن در شب‌های رمضان) در مسجد جامع «حسین بن طلال» در شهر امان پایتخت اردن برگزار شد.
مسابقات امسال تنها در رشته حفظ كامل قرآن کریم همراه با تلاوت و تجوید برگزار شد و «وائل محمد عربیات»، وزیر اوقاف، امور اسلامی و مقدسات اردن به نمایندگی از پادشاه این کشور در مراسم اختتامیه حضور داشت.
«أحمد هلیل»، قاضی قضات اردن، «یوسف حسن العیسوی»، دبیرکل دیوان پادشاهی اردن، شیخ «عبدالکریم الخصاونة»، مفتی اعظم کشور و تعدادی از علما، مبلغان و اندیشمندان کشورهای عربی و اسلامی و سفرای کشورهای اسلامی در اردن از دیگر حاضران در این مراسم بودند.
وزیر اوقاف اردن در این مراسم پس از اهدای جوایز به نفرات برتر مسابقات به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: وظیفه ما نسبت به قرآن کریم عمل به تعالیم و آموزه‌های این کتاب آسمانی است.
وی افزود: امروزه جوانان ما نیازمند اقدامات دینی ارشادی هستند که آنان را با اخلاق، دوستی، رحمت و عدالت اسلامی آشنا کند.
وائل محمد عربیات تصریح کرد: جوانان اگر در فضای زندگی، مدارس، دانشگاه‌ها، محیط و خانواده به آموزه‌های قرآن کریم عمل کنند به احساس خوشبختی خواهند رسید، زیرا این آموزه‌ها آنان را به سمت وجدان انسانی و فطرت بشری راهنمایی خواهد کرد.
در این مراسم به 5 نفر برتر این دوره از مسابقات جوایزه نقدی و لوح‌های تقدیر اهدا شد، این در حالی است که در رسانه‌های اردنی نام 5 متسابق برتر این رقابت‌ها ذکر نشده و تنها به کسب یکی از 5 رتبه برتر این مسابقات توسط نماینده اردن اشاره شده است.
در این مراسم همچنین، نمایندگان کشورهای اردن، اندونزی و الجزایر به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداختند و از «شیخ سمیح احمد خالد عثامنه»، رئیس کمیته داوران و سایر اعضای کمیته داوران تجلیل شد.
تجلیل از ناظران مراکز و مؤسسات قرآنی در اردن و برگزیدگان مسابقات ملی حفظ قرآن کریم در این کشور از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه بیست‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «الهاشمی» اردن ویژه آقایان بود.
لازم به ذکر است، رقابت‌های قرآنی اردن ۵ تا ۹ تیرماه با مشارکت متسابقینی از ۲۸ کشور عربی و اسلامی ویژه آقایان برگزار شد.
این مسابقات در سالن اجتماعات مسجد «عبدالله بن الحسین» واقع در منطقه «العبدلی» شهر امان، پایتخت اردن و در رشته حفظ کامل قرآن همراه با تلاوت و تجوید برگزار شد.
«علی اسدی صیفار»، حافظ نوجوان به عنوان نماینده کشورمان در این دوره از رقابت‌ها حضور داشت که جایزه‌ای تحت عنوان جوان‌ترین متسابق به وی اهدا شد.
captcha