جزئیات جدید از حادثه گروگانگیری در بنگلادش/ اجبار گروگان‌ها به خواندن قرآن
کد خبر: 3512313
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

جزئیات جدید از حادثه گروگانگیری در بنگلادش/ اجبار گروگان‌ها به خواندن قرآن

گروه بین‌الملل: شاهدان عینی حمله تروریستی به رستوران «هلی» در «داکا»، پایتخت بنگلادش بیان کردند: تروریست‌ها، گروگان‌ها را به خواندن قرآن از حفظ مجبور کردند و کسانی که نتوانستند این کار را انجام دهند شکنجه و سپس آن‌ها را به طرز فجیعی به قتل رساندند.

تروریست‌ها گرورگان‌ها را به تلاوت قرآن از حفظ مجبور کردند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، شاهدان عینی و افرادی که توانستند از حادثه گروگان‌گیری جان سالم به در ببرند، اعلام کردند: گروه مسلحی که تا ساعات پایانی جمعه شب به این رستوران حمله کردند و حدود 35 شخص را گروگان گرفته‌ بودند، هنگام حمله فریاد «الله اکبر» سر می‌دادند.
یکی از کارکنان این رستوران که در آغاز حمله تروریستی موفق به فرار شده بود به رسانه‌های محلی گفت: این گروه مسلح پس از اشغال رستوران دستور دادند که تمام چراغ‌ها خاموش شود و دوربین‌های مدار بسته موجود در رستوران را با یک درپوش مشکی بستند.
پدر یک تاجر بنگلادشی که به همراه خانواده‌اش از دست گروگان‌ها آزاد شده بود، گفت: سرنوشت تمام گروگان‌هایی که حدود 35 نفر بودند به قدرت آن‌ها در اثبات این که مسلمان هستند یا نه بستگی داشت.
وی افزود: این افراد مسلح از تمام کسانی که در این رستوران بودند، خواستند که قرآن را از حفظ  قرائت کنند و کسانی که توانستند این کار را بکنند از بقیه جدا کردند و به آن‌ها غذا دادند اما کسانی را که نتوانستند قرآن بخوانند، به طرز فجیعی شکنجه کرده و به قتل رساندند.
یادآور می‌شود، در حمله‌ای که به رستوران «هلی» واقع در محله دیپلماتیک گلشن در شهر «داکا» پایتخت بنگلادش انجام شد، 28 نفر به قتل رسیدند که از این تعداد 20 گروگان و 6 نفر مسلح و دو پلیس بودند.
«نایم اشفاق چودخوری»، فرمانده عملیات نظامی در نیروهای امنیتی بنگلادش گفت: 20 گروگان به صورت وحشیانه و با سلاح‌های سرد قبل از عملیات آزادسازی آنان به قتل رسیدند و گروه تروریستی داعش، مسئولیت این حمله را به گردن گرفت.
captcha