پایان محافل قرآنی آستان حسینی در اندونزی + عکس
کد خبر: 3512498
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

پایان محافل قرآنی آستان حسینی در اندونزی + عکس

گروه بین‌الملل: محافل قرآنی هیئت دارالقرآن آستان مقدس حسینی ویژه ماه مبارک رمضان در اندونزی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن آستان حسینی، هیئت قرآنی دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) متشکل از «منتظر» و «محمدباقر المنصوری» دو حافظ کل قرآن کریم، به مناسبت ماه مبارک رمضان در شهرها و جزایر مختلف اندونزی، محافل انس با قرآن برگزار کرد.
آخرین محفل قرآنی این هیئت در مسجد «بیت المتقین» شهر ساماریندا وابسته به مجتمع «islamic center» به‌عنوان بزرگ‌ترین مسجد جزیره «کالیمانتان» برگزار شد.
مسلمانان اندونزی در شهر ساماریندا در شب بیست‌وهفتم ماه مبارک رمضان (شب قدر و نزول قرآن به روایت اهل سنت) در محفل قرآنی هیئت دارالقرآن آستان مقدس حسینی حضوری گسترده‌ داشتند.
منتظر و محمد باقر المنصوری، دو حافظ کل قرآن، در این محفل به تلاوت قرآن پرداختند و پس از آن‌ حاضران سؤالات قرآنی خود را از این دو حافظ پرسیدند که میزان تسلط آن‌ها بر شماره آیات در سوره‌ها و شماره صفحات شگفتی حضار و متخصصان امور قرآنی حاضر در محفل را در پی داشت.
پس از برگزاری این محفل قرآنی، تولیت مسجد «بیت المتقین» از هیئت قرآنی آستان مقدس حسینی در سالن تشریفات وابسته به این مسجد پذیرایی کرد و امام جماعت مسجد با ابراز خرسندی از برگزاری این محفل قرآنی گفت: این محفل اهالی شهر «ساماریندا» و نمازگزاران مسجد را راضی و خوشحال کرد و کسانی که با این دو حافظ کل قرآن آشنا شدند ابراز رضایت و شگفتی کردند.
هیئت دارالقرآن آستان حسینی سپس در مؤسسه امام منتظر(عج) این شهر حضور پیدا کرد و سیدعبدالله العریضی، ناظر این مؤسسه طی سخنانی گفت: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند میان مسلمانان اختلاف و تفرقه ایجاد کنند، اما قرآن کریم عامل اتحاد و یکپارچگی مسلمانان است.
وی تأکید کرد: آمدن این دو حافظ قرآن از آستان حسینی به اندونزی هدیه‌ای بزرگ از سوی خداوند متعال است و محافل قرآنی این هیئت نقش مهمی در متحدکردن مسلمانان در اندونزی و دوری آن‌ها از مسائلی که سبب ضربه‌زدن به وحدت اسلامی می‌شود، دارد.
یادآور می‌شود، هیئت دارالقرآن آستان مقدس حسینی، در ماه رمضان سال جاری با سفر به کشور اندونزی در مسجد جامع «الاحسان» شهر «بالیک پاپان» در جزیره «کالیمانتان شرقی»، مسجد «صاحب السلیم» و حسینیه «الزهراء (س)» در شهر «بالیک پایان» و همچنین شهر «پالو» واقع در جزیره سولاوسی مرکزی و برخی شهرهای این کشور محافل انس با قرآن برگزار کرد.

پایان محافل قرآنی در اندونزی + عکس

پایان محافل قرآنی در اندونزی + عکس

پایان محافل قرآنی در اندونزی + عکس

پایان محافل قرآنی در اندونزی + عکس
captcha