دستگاه اطلاعاتی عربستان؛ عامل انفجار مدینه!
کد خبر: 3513090
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

دستگاه اطلاعاتی عربستان؛ عامل انفجار مدینه!

گروه بین‌الملل: کاربران عرب در شبکه‌های اجتماعی ساعاتی پس از وقوع انفجار تروریستی در مدینه منوره، با ارسال پیام‌هایی، دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی را عامل این انفجار معرفی کردند.

دستگاه اطلاعاتی عربستان؛ عامل انفجار مدینه!
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، درحالی که پیش از این نیز بارها مقامات سعودی به عنوان عامل اصلی رشد سریع گروه‌های تروریستی و انجام عملیات تروریستی متعدد در عراق و سوریه معرفی شده‌اند، شهروندان کشورهای مختلف عربی بر این مسئله تأکید می‌کنند که دستگاه اطلاعاتی سعودی‌ها در پشت پرده انفجار مدینه منوره قرار دارد.
به گفته برخی منابع سعودی در انفجار دوشنبه شب(14 تیرماه) در نزدیکی مسجد النبی در مدینه منوره 5 نفر کشته و 6 نفر مجروح شدند.
دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی و مقامات عربستان سعودی که در چند سال اخیر به کمک گسترده به گروه‌های تروریستی مانند داعش درسوریه و عراق پرداخته و چشم خود را به گسیل‌شدن سیل نیروی انسانی وهابی و کمک‌های مالی به این گروه‌ها بسته‌اند، اکنون گوشه‌ای از طعم فعالیت‌های تروریستی که هزاران نفر را در عراق و سوریه قربانی کرد، می‌چشند.
بنا به تخمین‌ها، هزاران شهروند عربستان به نیروهای داعش پیوسته‌اند و با خود ایدئولوژی افراطی موسوم به «تکفیری» را آورده‌اند؛ اندیشه‌ای که اهل مدارا نیست و بخش‌های بزرگی از جامعه را با سوءظن نگاه می‌کند.
captcha