نظارت علما بر واردات کتب دینی در قزاقستان
کد خبر: 3516716
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

نظارت علما بر واردات کتب دینی در قزاقستان

گروه بین‌الملل: وزیر فرهنگ و ورزش قزاقستان از نظارت علما بر واردات کتب دینی به این کشور با هدف مقابله با افراط‌گرایان خبر داد.


افزایش تدابیر امنیتی در قزاقستان همزمان با تحرکات گروه‌های افراطی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از Dünya Bülteni، هم‌زمان با نفوذ عناصر داعش و سایر گروه‌های تروریستی و تندرو به قزاقستان نگرانی مقامات این کشور در خصوص ایجاد ناامنی و وقوع حملات تروریستی دوچندان شده است.

مردم قزاقستان که هنوز حادثه تروریستی خردادماه گذشته را در شهر «آکتوبه» این کشور فراموش نکرده‌اند، چند روز پیش بار دیگر با یک حمله تروریستی در شهر «آلماتی» مواجه شدند.

این موضوع مقامات قزاقستان را بر آن داشت که با برگزاری نشست ویژه شورای امنیت ملی راهکارهای ضروری برای مقابله با پدیده تروریسم و افراط‌گرایی را بررسی کنند.

آریستان بک محمدی اوغلو، وزیر فرهنگ و ورزش قزاقستان که در این نشست حضور داشت، طی سخنانی گفت: عاملان اصلی حمله تروریستی شهر آکتوبه که خردادماه رخ داد، گروهی وابسته به جریان‌‌های سلفی تندرو بودند که با سوء استفاده از نام دین در کشور فعالیت آزادانه داشتند. برای مقابله با تحرکات این گونه جریان‌های تند‌رو باید تدابیر امنیتی لازم را به کار بگیریم.

وی در بخشی از سخنان خود با تأکید بر ضرورت مقابله با پدیده شوم تروریسم گفت: به منظور جلوگیری از گسترش جریان‌های افراطی و تندرو کتب و نوشته‌هایی که در حوزه دین وارد قزاقستان می‌شوند، باید تحت نظارت اساتید و علمای دینی قرار بگیرد.

گفتنی است، چند روز پیش نور سلطان نظربایف، رئیس‌جمهور قزاقستان پس از حمله نیروهای افراطی مسلح به یک مرکز پلیس در شهر «آلماتی»، دستور برگزاری نشست ویژه شورای امنیت ملی این کشور را صادر کرده بود.

captcha