استقبال از آموزش قرآن با الفبای بریل در ترکیه
کد خبر: 3516733
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

استقبال از آموزش قرآن با الفبای بریل در ترکیه

گروه بین‌الملل: تعداد زیادی از روشندلان ترکیه‌ای در مراکز آموزش قرآن این کشور، با استفاده از الفبای بریل آیات قرآن را فرا می‌گیرند و این مراکز با استقبال علاقمندان مواجه شده است.

آموزش قرآن با الفبای بریل در ترکیه

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، هر ساله تعداد زیادی از روشندلان در مراکز آموزش قرآن سازمان دیانت این کشور، آیات قرآن کریم را با استفاده از الفبای بریل فرا می‌گیرند.

بنیامین آلبایراک، رئیس اداره آموزه‌های دینی وابسته به سازمان دیانت ترکیه، طی سخنانی در خصوص آموزش قرآن به روشندلان گفت: در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته تعداد بیشتری از این افراد در کلاس‌های قرآنی سازمان دیانت شرکت کرده‌اند.

استقبال کودکان

وی افزود: کودکان روشندل ضمن اینکه در این کلاس‌ها حضور پررنگ‌تری دارند، از یادگیری قرآن با الفبای بریل نیز به خوبی استقبال می‌کنند.

آلبایراک تصریح کرد: در سال گذشته 2 هزار 300 روشندل در مراکز آموزش قرآن سازمان دیانت ترکیه با استفاده از الفبای بریل روخوانی قرآن کریم را فرا گرفتند. کودکان روشندل در میان این افراد بیشترین تعداد را داشتند.

وی یادآور شد: آموزش قرآن به معلولین جسمی دیگر همچون ناشنوایان نیز از اولویت‌‌های ما در سازمان دیانت است.

بنیامین آلبایراک با بیان این مطلب که استعداد شگرفی در روشندلان برای حفظ قرآن وجود دارد، گفت: معلولیت جسمی نمی‌تواند بر اراده روشندلان فایق آید؛ زیرا آنان با تمرین و ممارست می‌توانند تمام موانع را پشت سر گذاشته و قرآن را به خوبی حفظ کنند.

captcha