اسامی داوران مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان
کد خبر: 3516983
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

اسامی داوران مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان

گروه بین‌الملل: اسامی داوران سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان که ماه محرم در مکه مکرمه برگزار می‌شود، اعلام شد.

معرفی داوران 38 دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تلاوت قرآن عربستان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «elbrqnews.com»، سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن عربستان 21 تا 25 ماه محرم‌ در صحن‌های مسجدالحرام در مکه مکرمه برگزار می‌شود.
منصور بن محمد السمیح، دبیرکل مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن عربستان در این باره گفت: «احمد بن علی السدیس»، رئیس دانشکده قرآن دانشگاه اسلامی مدینه، «امین بن ادریس فلاته»، رئیس گروه قرائات قرآنی دانشکده تبلیغ و اصول دین دانشگاه «أم القری» مکه مکرمه، «علی بن محمد الزین مبروک»، مدیر جایزه بین‌المللی حفظ قرآن خارطوم، «محمد قیلیچ»، استاد قراءات دهگانه مؤسسه عالی تخصصی دینی وابسته به سازمان دیانت ترکیه و «شیخ علی حسن آل علی» از اداره امور اسلامی دبی از داوران حاضر در این مسابقات هستند که مورد تأیید وزارت امور اسلامی، تبلیغات و ارشاد عربستان قرار گرفتند.
وی افزود: داوران حاضر در این مسابقات باید حافظ کل قرآن و مسلط به قواعد تجوید و حسن ادا باشند و همچنین، حافظ قرآن به قرائات هفتگانه یا دهگانه باشند و سن داوران این مسابقات باید کمتر از 25 سال و بیشتر از 60 سال نباشد و هیچ معلولیتی نداشته باشند.
السمیح در پایان بیان کرد: متسابقین در مسابقات امسال عربستان و برای هفتمین سال با نظارت کمیته ویژه داوران در ارزیابی اولیه این رقابت‌ها شرکت می‌کنند که هدف از اجرای ارزیابی اولیه بالابردن سطح کیفیت این رقابت‌ها است و متسابقینی که در آزمون اولیه مسابقات کمتر از 80 درصد نمره را کسب کنند به مرحله نهایی صعود نخواهند کرد.
captcha