حضور 26 متسابق خارجی در جشنواره قرآنی ـ علمی جامعةالقرآن
کد خبر: 3517281
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

حضور 26 متسابق خارجی در جشنواره قرآنی ـ علمی جامعةالقرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: دبیر هجدهمین جشنواره قرآنی ـ علمی شعب آقایان جامعةالقرآن از حضور 26 حافظ و مرتل دیگر کشورها در کنار 400 متسابق داخلی در این جشنواره خبر داد.

محمدرضا کارگر، دبیر ستاد مرکزی هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی قرآنی، علمی، هنری و ورزشی شعب آقایان جامعةالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: این جشنواره از 11 تا 14 مردادماه به میزبانی استان یزد و واحد آقایان این مؤسسه در استان یزد برگزار می‌شود.
مدیر شعبه مرکزی واحد آقایان جامعة‌القرآن الکریم استان یزد با اشاره به ویژگی این مسابقات نسبت به دوره قبلی و حضور متسابقانی از دیگر کشورها در این مسابقات، عنوان کرد: 26 نفر از قاریان، حافظان و مرتلان از کشورهای هند، عربستان، عراق، تاجیکستان، گینه، چاد و ...در این جشنواره حضور خواهند داشت.
وی بیان کرد:  400 نفر نیز از 800 شعبه سراسر کشور در دو گروه سنی زیر 16 سال در رشته‌های حفظ کل، 3، 5، 10 و 20 جزء و حفظ جزء 30، قرائت نماز، ترتیل و اذان و بالای 16 سال در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ کل و 10 و 20 جزء باهم به رقابت خواهند پرداخت.
کارگر تصریح کرد: در کنار این جشنواره قرآنی، مسابقات ورزشی، دیگر رشته‌های پژوهشی و  هنری و همچنین رشته‌ حفظ ۱۰ جزء ویژه مدیران، اساتید و کارکنان شعب و ویژه روشندلان، جانبازان و معلولان در‌نظر گرفته شده است.
وی با تأکید بر اینکه مسابقات فوق با نام قاری بین‌المللی و شهید مهاجر الی الله استان یزد «حسن دانش» مزین خواهد بود، تأکید کرد: مراسم اختتامیه 14 خردادماه همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) و با حضور مدیران و مسئولان شعب جامعةالقرآن و سایر مسئولان استانی انجام می‌گیرد.
دبیر ستاد مرکزی هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی قرآنی شعب آقایان جامعةالقرآن الکریم اضافه کرد: سطح این مسابقات بالا است به گونه‌ای که نفر اول رشته حفظ به مسابقات کشوری اوقاف راه پیدا خواهد کرد.
captcha