هجدهمین جشنواره قرآنی جامعةالقرآن آغاز شد
کد خبر: 3519037
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

هجدهمین جشنواره قرآنی جامعةالقرآن آغاز شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: هجدهمین جشنواره قرآنی ـ علمی شعب آقایان جامعةالقرآن از امروز، 11 مردادماه همراه با مراسم افتتاحیه و پذیرش متسابقان در حال برپایی است و رقابت‌ها در رشته‌های قرآنی و ورزشی 12 و 13 مردادماه برگزار می‌شود.

محمدرضا کارگر، دبیرستاد مرکزی هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی قرآنی، علمی، هنری و ورزشی شعب آقایان جامعةالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام این خبر گفت: مراسم افتتاحیه این مسابقات و پذیرش متسابقان از ساعت 7 صبح، 11 مردادماه با همکاری واحد آقایان جامعةالقرآن در استان یزد در حال انجام اشت.
وی با اشاره به اینکه ریز زمان رقابت‌های قرآنی هر کدام از متسابقان در روز پذیرش اعلام می‌شود، اظهار کرد: اما رقابت‌ها در رشته‌ قرآنی از ساعت هشت صبح روز سه‌شنبه، 12 مردادماه انجام می‌گیرد و هر کدام از متسابقان که تمایل داشتند در رشته‌های ورزشی نیز شرکت‌ کنند، چهارشنبه، 13 مردادماه باهم به رقابت می‌پردازند.
دبیرستاد مرکزی هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی قرآنی، علمی، هنری و ورزشی شعب آقایان جامعةالقرآن الکریم با اشاره به حضور حدود 430 متسابق از حافظان و مرتلان سایر شعب این مؤسسه و همچنین از سایر کشورها، عنوان کرد: این جشنواره در گروه سنی شکوفه‌ها(زیر 16 سال) در رشته‌های حفظ کل، 3، 5، 10 و 20 جزء و حفظ جزء 30، قرائت نماز، ترتیل و اذان و بالای 16 سال در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ کل و 10 و 20 جزء قرآن کریم در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برپا خواهد شد.
دوشنبه/// برپایی آیین‌ افتتاحیه هجدهمین جشنواره قرآنی جامعةالقرآن/فردا آغاز رقابت‌ها
کارگر عنوان کرد: همچنین رشته‌های ورزشی چون دارت، فوتبال دستی، تنیس و فوتسال، تیراندازی و طناب‌کشی و رشته‌های پژوهشی چون مقاله‌نویسی با موضوعات بهترین روش تثبیت محفوظات، آسیب‌شناسی آئین‌نامه آموزشی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم، خاطره‌نویسی قرآنی، بایدها و نبایدهای طرح تخصصی حفظ یکساله، و... وبلاگ‌نویسی و طراحی پوستر نیز از دیگر بخش‌هاییست که برای علاقه‌مندان برگزار می‌‌شود.
مدیر شعبه مرکزی واحد آقایان جامعة‌القرآن الکریم استان یزد تأکید کرد: این مسابقات به نام شهید قرآنی فاجعه منا حاج «حسن دانش»  انجام می‌گیرد. همچنین اختتامیه این مراسم پنج‌شنبه، 14 مردادماه در سالن هلال احمر شهرستانی یزد با حضور مسئولان استانی، مسئولان مؤسسه جامعةالقرآن و سایر قرآن‌دوستان این استان برپا خواهد شد.
captcha