شیخ الازهر: جنگ سنی و شیعه را تحریم کنید
کد خبر: 3517516
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

شیخ الازهر: جنگ سنی و شیعه را تحریم کنید

گروه بین‌الملل: احمد الطیب صدور فتاواهایی از سوی علمای اهل سنت و شیعیان برای توقف درگیری و خونریزی میان این دو مذهب را خواستار شد.

شیخ الازهر: جنگ سنی و شیعه را تحریم کنید
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، احمد الطیب، شیخ الازهر این مطلب را در پاسخ به سؤال خبرنگار پایگاه اینترنتی «الانباء» کویت درباره ضرورت تقریب سنی و شیعه بیان کرد و افزود: فرقی میان سنی و شیعه نیست، همه اقرار به شهادتین دارند و شیوه الازهر، ترویج اعتدال فکری و عقیدتی است.
وی ادامه داد: الازهر خواستار تقریب میان سنی و شیعه است. وقتی دار التقریب مذاهب اسلامی تأسیس شد، محمود شلتوت شیخ سابق الازهر و تقی‌الدین قمی، مرجع شیعه پرچمدار آن بودند به همین دلیل در 14 قرن عمر اسلام، درگیری میان سنی و شیعه نبوده است.
الطیب با اشاره به اینکه نقریب مذاهب اسلامی از رویکردهای اصلی الازهر است، از علمای بزرگ سنی و شیعه، نشست در الازهر برای صدور فتوای حرام‌بودن قتل اهل تسنن توسط شیعیان و قتل شیعیان توسط اهل تسنن را خواستار شد.
وی هدف از این اقدام را متوقف‌ساختن حمام خون در منطقه و نجات امت از توطئه‌هایی دانست که مردم منطقه بهای آن را با خون و جان خود می‌پردازند.
الطیب گفت: نباید به کلام اشخاصی گوش داد که هدفشان ایجاد تفرقه میان سنی و شیعه است. البته متأسفانه صدای این قبیل افراد در رسانه‌ها بلند است و از حامیانی برخوردارند که نمی‌خواهند آتش فتنه خاموش شود، ولی ما خواستار تقریب میان پیروان مذاهب هستیم.

captcha