امضای قرارداد اكران فيلم «محمد رسول‌الله» در عراق
کد خبر: 3518554
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

امضای قرارداد اكران فيلم «محمد رسول‌الله» در عراق

گروه بین‌الملل: قرارداد اكران فيلم «محمد رسول‌الله» اثر تحسين‌برانگيز مجيد مجيدی در شهرهای عراق با حضور قائم‌مقام وزارت فرهنگ عراق در تهران به امضا رسيد.


امضای قرارداد اكران فيلم «محمد رسول‌الله» در عراق
اکران محمد رسول‌الله در عراق
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همکاری‌های فرهنگی و هنری بین دو کشور ایران و عراق در سال‌های اخیر شاهد فعاليت‌های هنری مختلفی از جمله برنامه‌هایی در حوزه سینما بین دو کشور بوده است. در ادامه اين فعاليت‌ها، انعقاد قرارداد نمایش فیلم «محمد رسول‌الله» در عراق، به همت رایزنی فرهنگی ایران در اين كشور صورت گرفت و به زودی شاهد نمایش عمومی این فیلم در عراق خواهیم بود.
انعقاد قرارداد اين فیلم، اولین قرارداد اکران فیلم‌های سینمایی در تاریخ روابط فرهنگی و هنری دو کشور است.
اهمیت این قرارداد در روابط فرهنگی و هنری دو کشور از این جهت حايز اهمیت است که جابر الجابری، قائم‌مقام وزیر فرهنگ عراق، به منظور امضای این قرارداد به تهران سفر کرده است.
البته پيش از اين فیلم «محمد رسول‌الله» با هماهنگی و همت رایزنی فرهنگی كشورمان و در حضور چهره‌ها و شخصيت‌های فرهنگی و هنری و سينمايی عراق، در بغداد و برخی دیگر از شهرهای اين كشور، نمايش داده شده است. از جمله نمایش این فیلم در سالن «المسرح الوطنی» بغداد كه در حضور وزرای فرهنگ و گردشگری و امورخارجه عراق و تعداد بسياري از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و علمای شیعه و سنی كشور، اكران اختصاصي شد.
قرارداد اكران «محمد رسول‌الله» به امضای قائم‌مقام وزیر فرهنگ عراق و شرکت نور تابان، رسیده است.
captcha