بازداشت دو سخنران مساجد میانمار
کد خبر: 3519130
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

بازداشت دو سخنران مساجد میانمار

گروه بین‌الملل: نیروهای امنیتی میانمار دو پاکستانی را به خاطر سخنرانی در مساجد شهر یانگون، پایتخت تجاری میانمار، بازداشت کردند.

دستگیری دو پاکستانی در میانمار به خاطر سخنرانی در مساجد/ ادیت شده
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «World Bulletin»، این بازداشت‌ها در ادامه افزایش تبعیض‌های دینی در میانمار و حمله به چندین مسجد و ساختمان دینی در این کشور در ماه گذشته انجام شد.
شورای امور دینی مسلمانان میانمار بازداشت این دو پاکستانی به خاطر بازدید از مساجد و سخنرانی را سرکوب حقوق دینی توصیف کرد.

به گفته یک افسر پلیس یانگون احمد ذوالفقار، 63 ساله و پسر 29 ساله‌اش، عامد سیف‌الله، که یک هفته پیش به میانمار آمده بودند، بدون دریافت مجوز در مساجد برخی از شهرها سخنرانی کرده‌اند.

وی افزود: آن‌ها با ویزای گردشگری آمده‌اند و حق ندارند موعظه داشته باشند. روز شنبه این دو نفر بازداشت شدند و امکان دارد به پرداخت جریمه و شش ماه حبس محکوم شوند و یا در پی مذاکرات با سفارت پاکستان از کشور اخراج شوند.

تین مائونگ تان، دبیرکل شورای امور دینی مسلمانان میانمار در این باره گفت: آن‌ها مسلمان هستند بنابراین از مساجد دیدن و با برادران میانماری خود عبادت می‌کنند و چون از آن‌ها خواسته شده بود، سخنرانی‌هایی نیز داشتند.

وی افزود: وزارت امور دینی میانمار از ما خواست که بازدید آن‌ها از مساجد متوقف کنیم؛ در حالی‌که هیچ مجوزی برای سخنرانی در مسجد الزامی نیست. نماز و خطبه‌های آن در مسجد حق مسلمانان است و ممانعت از آن، بیانگر سرکوب حقوق آن‌هاست.

مسلمانان در میانمار 2.3 درصد جمعیت این کشور بودایی را تشکیل می‌دهند البته جمعیت یک میلیونی اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین در غرب میانمار در این آمار در نظر گرفته نشده است؛ زیرا دولت آن‌ها را با وجود اقامت طولانی در این کشور همچنان مهاجران غیرقانونی کشور بنگلادش می‌شناسد.

 

captcha