کمپین جهانی «ساعت قرآن» در روز عرفه
کد خبر: 3519812
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

کمپین جهانی «ساعت قرآن» در روز عرفه

گروه بین‌الملل: برای نخستین‌بار به منظور اعلام عشق و سپاس نسبت به قرآن کریم، به‌صورت هم‌زمان در سراسر دنیا در روز عرفه موسوم به روز نیایش برابر با 9 ذی‌حجه، 21 شهریورماه قرآن کریم به مدت یک‌ ساعت قرائت خواهد شد.

  انگلیسی/ کمپین جهانی «ساعت قرآن» روز یازدهم سپتامبر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری «Bernama»، این کمپین جهانی به ابتکار یک شرکت رسانه‌ای مالزیایی با عنوان «ساعت قرآن»(#QuranHour) از ساعت 9 تا 10 صبح روز 9 ذی‌حجه، 21 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

حسام‌الدین یعقوب، رئیس شرکت رسانه‌ای «Karangkraf» مالزی اعلام کرد که این برنامه با هدف جذب مشارکت همه مسلمانان جهان برگزار می‌شود.
وی افزود: این یک طرح ابتکاری با هدف تقویت ایمان امت اسلام به آموزه‌های قرآن، تبدیل کردن قرآن به عرصه همبستگی و نشان دادن احترام نسبت به قرآن در سطحی بالاتر انجام خواهد شد.
یعقوب گفت: تاکنون 117 کشور و صدها مؤسسه همچنین سازمان‌های غیردولتی اسلامی در این برنامه شرکت کرده‌اند و انتظار می‌رود که 57 عضو کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی نیز در این طرح شرکت کنند.
حسام‌الدین افزود: نهادهای رسانه‌ای مالزی نیز توافق کرده‌اند که برای پوشش این برنامه و اعلام روند برگزاری و موفقیت‌های این برنامه با برگزارکنندگان همکاری کنند.
نهم ذی‌حجه را روز عَرَفه گویند. این روز از روزهای مهم برای مسلمانان و از جمله شیعیان است. گرچه عید نامیده نشده اما همچون عید خوانده شده است. از سوی دیگر از آنجا که امام حسین(ع)، حرکت خود را به‌سوی کربلا پس از مراسم حج آغاز کرد برای شیعیان از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. همچنین زیارت امام سوم شیعیان در این روز بسیار توصیه شده‌ است.
در این روز حجاج از شهر مکه به صحرای عرفات آمده و در آنجا به راز و نیاز و دعا پرداخته و پس از نماز ظهر و عصر این دعا را در کنار کوه جبل‌الرحمة می‌خوانند. سپس حجاج به‌سمت سرزمين مشعرالحرام حرکت می‌کنند تا در روز عید قربان در سرزمین منا باشند.
captcha