روشندلی که حافظ قرآن شد/ حکایت تولد از زبان پدر
کد خبر: 3522915
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

روشندلی که حافظ قرآن شد/ حکایت تولد از زبان پدر

گروه بین‌الملل: حسین محمد طاهر، کودک روشندل میانماری است که با وجود محروم‌بودن از نعمت بینایی و عدم تسلط به زبان عربی، حافظ کل قرآن شد.

کودک روشندلی که کل قرآن را بدون یادگیری زبان عربی حفظ شد
حسین محمد طاهر، کودک روشندل میانماری

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «عیون الخلیج»، حسین محمد طاهر، کودک روشندل و پنج ساله میانماری مقیم شهر «جده» عربستان است.
وی با وجودی که هیچ تسلطی به زبان عربی ندارد، اما موفق به حفظ کامل قرآن شده و تلاوت وی در مسجدالنبی(ص) در مدینه منوره، تحسین بسیاری از زائران حرم نبوی را برانگیخته است.
پدر این خردسال روشندل در این باره می‌گوید: «من به این دلیل که در محلی به دور از اقامت خانواده‌ام کار می‌کنم، چند وقت است که از این استعداد فرزندم اطلاع پیدا کرده‌ام».
وی تأکید کرد: «ملازمت و همنشینی حسین با رادیو قرآن یکی از عوامل مؤثر در موفقیت وی در حفظ کل قرآن و برخی احادیث نبوی و ادعیه بوده است».
حکایت تولد حسین از زبان پدرش
پدر این خردسال میانماری در ادامه داستانی از تولد فرزندش حکایت کرد و گفت: «پنج سال پیش زمانی که در شهر جده عربستان زندگی می‌کردم، فرزندم حسین محمد طاهر به دنیا آمد، اما پس از تولد وی پزشک به من خبر داد که تعداد انگشتان یکی از دستان فرزندم کم است و او فکر می‌کرد که من از این موضوع ناراحت می‌شوم، اما من در آن لحظه گفتم که این هدیه‌ای از جانب خداوند است و نمی‌توان هدیه خداوند را پس داد».
کودکی که به میمنت نام نوه پیامبر(ص) حسین نام گرفت
وی ادامه داد: به میمنت نام نوه پیامبر اکرم(ص) اسمش را حسین گذاشتم. پس از گذشت سه ماه از تولد فرزندم، متوجه شدم که او هیچ عکس‌العملی در مقابل اشاره‌ها نشان نمی‌دهد، پس به پزشک مراجعه کردم، وی به من گفت که فرزندم نابینا است. در اینجا نیز به امر خدا راضی شدم و خود را تسلیم اراده حق تعالی کردم و سخن خود را باز تکرار کردم که این هدیه‌ای از جانب خداوند است و نمی‌توان هدیه خداوند را پس داد».
پدر حسین در ادامه افزود: همیشه دوست داشتم فرزندی داشته باشم که حافظ قرآن باشد و علوم دینی را یاد بگیرد و در همین راستا تصمیم گرفتم که حسین را از کودکی برای این امر تربیت کنم، پس یک رادیو برای او خریدم و آن را بر روی موج رادیو قرآن کریم تنظیم کردم تا فرزندم به آیات قرآن گوش بدهد و به شنیدن آن از کودکی عادت کند.
وی بیان کرد: پس از آن سختی‌های زندگی مرا  مجبور کرد که شهر جده را ترک کنم و برای یافتن کار دیگری روانه مدینه منوره شوم، در آن زمان حسین سه سال و نیم سن داشت، اواخر ماه شوال امسال بود که پس از نماز صبح حسین که در حال حاضر 5 ساله است به من فهماند که می‌خواهد مسجد النبی(ص) را زیارت کند، من نیز به او گفتم: آیاتی از قرآن را برای من بخوان تا خواسته‌ات را محقق کنم.
تعجب از استعداد قرآنی فرزند
وی تاکید کرد: در کمال ناباوری و تعجب، فرزندم تلاوتش را با قرائت سوره «فاتحه» آغاز کرد و سپس سوره بقره را تلاوت کرد و دو جزء اول قرآن را تمام کرد، آنچه را که می‌شنیدم و می‌دیدم، باور نمی‌کردم، برای اطمینان به او گفتم از جای دیگر قرآن بخواند که حسین از همانجا شروع و تلاوت آیه‌ را کامل کرد و نام سوره را نیز ذکر کرد، بنابراین تصمیم گرفتم روز بعد او را نزد دوستم که قرآن را در مسجد النبی(ع) تدریس می‌کرد ببرم و داستان حسین را به او بگویم.
داستان حسین را به او گفتم و از او خواستم تا حسین را بیازماید تا مطمئن شوم، پس او فرزند خردسالم را مورد ارزیابی کرد و با کمال تعجب دیدیم که حسین کل قرآن را بدون برخورداری از نعمت بینایی و تنها با شنیدن آیات حفظ کرده است.
حسین؛ هدیه‌ای الهی
پدر حسین در پایان گفت: این مربی قرآن همکار خود را نیز برای آزمودن حسین صدا زد، مربی دوم نیز او را ارزیابی کرد و اذعان کرد که وی حافظ کل قرآن است، سپس سه مربی از او آزمون گرفتند و در نهایت امر اذعان کردند که این کودک به‌ شکلی معجزه‌ آسا حافظ کل قرآن و هدیه‌ای از سوی خداوند است.
آن‌ها از من خواستند که فرزندم در مسجد النبی بماند، زیرا جلسات قرآن ویژه روشندلان در حرم نبوی برگزار می‌شود و از این طریق حسین می‌تواند محفوظات خود را مرور و زبان عربی را نیز یاد بگیرد.

کودک روشندلی که کل قرآن را بدون یادگیری زبان عربی حفظ شد
captcha