پایان مسابقات قرآن ویژه بزرگسالان در کربلا
کد خبر: 3524786
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

پایان مسابقات قرآن ویژه بزرگسالان در کربلا

گروه بین‌الملل: آیین اختتامیه مسابقات قرآن ویژه بزرگسالان در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی برگزار شد.

پایان رقابت‌های مسابقات قرآن بزرگسالان در کربلا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «دارالقرآن آستان حسینی»، این مسابقات در رشته قرائت قرآن کریم و به همت دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی و با همکاری انجمن قرآنی «الزهراء(س)» برگزار شد.
در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی ویژه بزرگسالان که در سالن «خاتم الانبیاء(ص)» حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، جمعی از علاقه‌مندان به امور قرآنی، علما و روحانیون حضور داشتند.
«علی الخفاجی»، مسئول انجمن قاریان دارالقرآن آستان حسینی در این باره گفت: 142 متسابق در این مسابقات حضور داشتند که در ارزیابی مقدماتی توسط کمیته داوران که متشکل از «حاج علی عبود الطائی، حاج علی الخفاجی، حاج مصطفی الصراف و حاج حمادی الجراح» بود، شرکت کردند.
وی افزود: از این تعداد 72 قاری موفق شدند که به مرحله نهایی این رقابت‌ها که در سه جلسه مختلف و با هدف انتخاب 10 قاری برتر برگزار شد،  راه یابند و به رقابت بپردازند.
الخفاجی گفت: سه نفر نخست این مسابقات افتخار مشارکت در برنامه‌ها و فعالیت‌های دینی و عبادی خاص را که در ایام و مناسبت‌های ویژه در حرم مطهر حسینی برگزار می‌شود، خواهند داشت که این مسئله با هماهنگی دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) و انجمن قرآنی «الزهراء(س)» صورت می‌پذیرد.
در پایان مراسم اختتامیه این مسابقات همچنین، از سه نفر برتر با اهدای تقدیرنامه و هدایا تجلیل شد و به سایر متسابقین نیز گواهی شرکت در این مسابقات اهدا شد.
یادآور می‌شود، این مسابقات، نخستین رقابت‌های قرآنی ویژه بزرگسالان بود که به همت دارالقرآن آستان مقدس حسینی در کربلای معلی برگزار شد.
captcha