بانوان فرهیخته در اشاعه فریضه امر به معروف فعال باشند
کد خبر: 3524894
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

بانوان فرهیخته در اشاعه فریضه امر به معروف فعال باشند

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است که بانوان فرهیخته باید در این راستا بیشتر فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز دوشنبه یکم شهریورماه در دیدار با اعضای جمعیت بانوان فعال و فرهیخته استان گفت:با اینکه خانم‌ها از احکام و تکالیف سخت مانند جهاد معاف شده‌اند ولی وظایفی بر عهده دارند که نباید ار آن‌ها غافل شوند.
وی، افزود: یکی از آیاتی که وظایف بانوان را مشخص می‌کند  آیه 73 سوره توبه است که وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را اشاره می‌کند. بانوان فرهیخته وظیفه دارند علاوه بر اصلاح خودشان به فکر اصلاح جامعه نیز باشند مخصوصاً در شرایط فعلی که شاهد تهاجم فرهنگی گسترده هستیم.
آیت‌الله مجتهدشبستری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف این جمعیت باید بحث امر به معروف و نهی از منکر باشد و امیدواریم این جمعیت در انجام وظایف دینی و فرهنگ سازی در راستای آن موفق باشد چرا که دشمنان هم اکنون در حال فرهنگ سازی بر ضد دین هستند

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه هم اکنون جلسات بانوان بیشتر در دست زنان بی سواد است، گفت: از زنان با سواد و با معلومات دینی می خواهیم نسبت به آموزش‌های لازم در بین بانوان اقدام کنند.

وی، گفت: مساله امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است که بانوان فرهیخته باید در این راستا بیشتر فعال باشند.

آیت الله مجتهدشبستری بیان کرد: شما با رفتار، کلام و عمل خود می توانید بانوان زیادی را به ارزش‌های دینی دعوت کنید و در این راه نیز می‌توانید تاثیر گذار باشید

نماینده ولی‌فقیه در استان، با اشاره به نقش بانوان در عرصه‌های مختلف گفت: در طول انقلاب بانوان دوشادوش مردان در راهپیمایی‌ها شرکت کرده، در دفاع مقدس در پشتیبانی فعال  بودند و امروز نیز شما باید در حفظ این انقلاب و نظام کوشا باشید و به حد خودتان در پاسداشت خون شهیدان تلاش کنید.

وی با بیان اینکه شرایط امروزی حساس تر از زمان‌های گذشته است، گفت: به همین دلیل باید امروزه آگاه تر و حساس تر بود چرا که امروزه استکبار جهانی با قدرت و تحکم بیشتری بر علیه ایران اقدام می کند و تاب پیشرفت‌های ایران و جوانان این سرزمین را ندارند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در چنین شرایطی وظیفه کسانی که می توانند خدمتی در توسعه فرهنگ دینی کنند، سنگین تر شده است.

وی با انتقاد از حضور کمرنگ بانوان در برخی امور دینی گفت: در شهر تبریز بانوان حضور کمرنگی در برخی امور دینی همچون نماز جمعه دارند که این امر جای تعجب دارد که به نظر یک ریشه ناآگاهی دارد چرا که بانوان فکر می کنند حضور در صحنه‌های  انقلاب و نظام به اتمام رسیده در حالی که این امر همچنان ادامه دارد.

آیت‌الله مجتهدشبستری ادامه داد: شهر تبریز یک شهر مذهبی بوده و از نظر ایمان و غیرت دینی شهری زبده و شاخص در کشور محسوب می شود.

captcha