وضعیت فعلی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه پیام نور خوشایند نیست
کد خبر: 3527341
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

وضعیت فعلی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه پیام نور خوشایند نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه پیام نور طی نامه‌ای سرگشاده به انتقاد از وضعیت فعلی فعالیت‌های قرآنی و بودجه آن در دانشگاه پیام نور پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «امیر اکبری» دانشجوی دانشگاه پیام نور اسکو و نماینده دبیران کانون‌های قرآن و عترت پیام نور کشور در نامه‌ای سرگشاده به معاونت فرهنگی دانشگاه پیام نور اعتراض دانشجویان این دانشگاه را به اوضاع نابسامان فرهنگی و قرآنی رساند.
نماینده دبیران کانون‌‌های قرآن و عترت دانشگاه پیام نور بر اساس آنچه که بی‌توجهی به فعالیت‌های قرآنی در این دانشگاه عنوان شده است، این نامه را به نگارش درآورده و تعدادی از دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز زیر این نامه را امضا کرده‌اند.
در این نامه که در ادامه این گزارش درج شده است به مواردی همچون بی‌توجهی به فعالیت‌های قرآنی، کاهش سطح کیفی جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه، لغو گردهمایی‌های دبیران کانون‌های قرآن و عترت و ... اشاره شده است.
بسمه تعالی
با سلام خدمت معاونت محترم فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه پیام نور جناب آقای دکتر نجفی‌برزگر،
مسئول محترم فرهنگی دانشگاه پیام نور
ضمن قدردانی از زحماتی که تا‌کنون برحسب وظیفه شغلی‌تان متحمل شده‌اید، ما نمایندگان بیش از صدها نفر از دانشجویان مخلص و مؤمن کانون‌های قرآن و عترت در سراسر کشور، لازم دانستیم مواردی را جهت یادآوری و رسیدگی خدمت حضرتعالی به‌عنوان مرجع رسیدگی و مقام مسئول در حوزه فرهنگی، علی‌الاخص قرآن و عترت به عرض برسانیم؛
جناب آقای دکتر نجفی
از زمان برگزاری اولین گردهمایی دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور(فروردین و اردیبهشت 94)، با وجود صحبت‌های امیدوار‌کننده شما در باب فعالیت‌های قرآنی و اشاره خودتان بر توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری(حفظه الله) مبنی بر حمایت همه جانبه از فعالان قرآنی و فرهنگی در دانشگاه، تا‌کنون هیچ تغییر مثبتی در روند فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی به رغم پیگیری‌ها و پیشنهادات ما نمایندگان ندیده‌ایم و پی در پی شاهد بی‌نظمی و ناهماهنگی در امور قرآنی هستیم، که حضرتعالی در جریان تمام این موارد هستید و فقط به‌عنوان یادآوری از ده‌ها مورد چند آیتم را خدمتتان عرض می‌نماییم.
1- برگزاری مرحله استانی بیستمین دوره مسابقات قرآن در پایین‌ترین سطح کیفی ممکن و دور از شآن قرآن و دانشجو
2- لغو دومین گردهمایی دبیران کانون‌های قرآن و عترت با وجود پیگیری‌های مکرر
3- اعلام به برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن به صورت غیر‌حضوری
4- عدم توجه به برنامه پیشنهادی مجموعه خودتان یعنی حضور ما نمایندگان کانون‌های قرآن و عترت به‌عنوان تنها تریبون رسمی دانشجویان در جلسات فرهنگی
و آخرین مورد
از زمانی که شهریه ثابت برای دانشجویان دانشگاه پیام نور الزامی شده است، هر چند در اسم ثابت و در عمل هر ترم مبلغی بر آن افزوده می‌شود، ۳۵ هزارتومان برای فعالیت فرهنگی لحاظ می‌شود، ولی از ظواهر امر پیداست که مظلوم‌ترین قشر، قشر فرهنگی است که از بودجه آن قبض آب و برق و گاز پرداخت می‌کنند و قص علی هذا...
جناب آقای دکتر نجفی
مسابقات قرآنی دانشگاه پیام نور مهم‌ترین عرصه فعالیت فرهنگی برای دانشجویان این دانشگاه می‌باشد، لذا برگزاری این مسابقات به صورت غیر حضوری تنها نتیجه و ثمری که دارد کمرنگ شدن شرکت کنندگان در سال‌های بعدی می‌باشد که این امر با توجه به اوامر حضرتعالی در رسانه‌های جمعی خود آفتیست بزرگ.
جناب آقای دکتر نجفی
ما دانشجویان قرآنی درخواست داریم؛
مسابقات ملی قرآن و عترت را کمافی السابق و با حضور شرکت کنندگان برگزار نمایید.
حضور نمایندگان کانون‌های قرآن و عترت را در جلسات مرتبط با قرآن وزارت علوم و دانشگاه پیام نور تثبیت نمایید.
با پیگیری‌های مسئولانه ، بودجه فعالیت‌های فرهنگی را به سمت ماهیت اصلی و محل اصلی مصرف آن هدایت نمایید.
در آخر از حضور امام عصر حضرت مهدی (عج) و تمام عزیزانی که ما را به عنوان نمایندگان خود انتخاب کردند و این مهم را به دوش ما نهادند شرمنده و خجلت زده‌ایم چرا که هرچه در توان داشتیم در طبق اخلاص گذاشتیم اما هرچه کوبیدیم به در بسته خوردیم.
هر روز که حدیث ثقلین بر منابر شهر در گوشمان زمزمه می‌شود خجلت زده‌تر می‌شویم و مانده‌ایم با چه توشه‌ای در محضر تنها پیامبر خدا(ص) حاضر شویم.
باشد که این نامه مرحمی بر دل زخم خورده دبیران متخصص، مخلص و متعهد کانون‌های قرآن و عترت سراسر کشور باشد.
والسلام علی من التبع الهدی
یادآور می‌شود، خبرگزاری ایکنا از روزها قبل پیگیر وضعیت مبهم جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور - که در سنوات قبل تا پایان اردیبهشت‌ماه به پایا می‌رسید اما امسال با اینکه چیزی به آغاز سال تحصیلی نمانده اما هنوز خبری از برگزاری آن نیست – بوده و در روزهای آتی گزارش مفصلی در مورد وضعیت این جشنواره منتشر خواهد کرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۱۴ - ۱۶:۰۸
0
0
رفع سوء الظن های احتمالی بوجود آمده طی نامه سرگشاده اعتراضی به معاونت محترم فرهنگی پیام نور کشور
شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۵۳ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب امیر اکبری دانشجوی دانشگاه پیام نور اسکو،مسئول دبیرخانه کانون های قرآن و عترت استان آذربایجانشرقی و نماینده دبیران کانون های قرآن و عترت دانشگاه های پیام نور کشور لازم دانستم در راستای جلوگیری از سوء ظن های احتمالی و سوء برداشت های ایجاد شده از نامه ی سرگشاده به معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور مطالبی را به عرض برسانم:

1-چنانچه در عنوان نامه نیز بیان شده مخاطب نامه شخص آقای دکتر نجفی برزگر میباشد و شخص یا دانشگاه یا استان خاصی مد نظر نمیباشد،و هدف تقویت فعالیت های قرآنیست ولاغیر.

2-پیام نور استان آذربایجانشرقی تنها دانشگاهیست که برای تشکیل دبیرخانه استانی کانون های قرآن و عترت حمایت کرده و همت گمارده است و از این بابت از ریاست محترم دانشگاه استان تشکر وافر دارم که نسبت به سازمان مرکزی و سایر استانها حمایت بیشتری دارند.

3-بودجه فعالیت های قرآنی در استان آذربایجانشرقی در برنامه های مدون فرهنگی نامحدود قید شده که امیدواریم در کل دانشگاه های پیام نور تثبیت شود.

در پایان از تمامی عزیزان بابت حمایت و تاییدشان از نامه فوق تشکر میکنم و امیدوارم بیش از پیش حمایت خود را با نظر گذاشتن در وبلاگ اعلام نمایید.

امیر اکبری
captcha