اجتماع قرآنیان همزمان با سالگرد شهید حاجی‌حسنی‌
کد خبر: 3528992
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
در حرم رضوی صورت می‌گیرد؛

اجتماع قرآنیان همزمان با سالگرد شهید حاجی‌حسنی‌

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اجتماع بزرگ قرآنیان در یادبود مهاجر الی‌الله شهید محسن حاجی‌حسنی کارگر، نخبه و قاری بین‌المللی کشورمان، ۲۳ شهریورماه همزمان با 11 ذی‌الحجة در حرم رضوی خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی در مورد برنامه‌های ستاد بزرگداشت اولین سالگرد مهاجر الی‌الله شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، نخبه قرآنی کشورمان ابراز کرد: در این ستاد دستگاه‌های مختلف استان حضور دارند.
وی ادامه داد: در همین راستا مهمترین برنامه این ستاد بزرگداشت، اجتماع بزرگ قرآنیان در یادبود مهاجر الی‌الله شهید محسن حاجی‌حسنی کارگر، نخبه و قاری بین‌المللی کشورمان، ۲۳ شهریورماه همزمان با 11 ذی‌الحجة از ساعت 17 الی 19 در صحن مسجد جامع گوهرشاد حرم رضوی برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با بیان اینکه در برگزاری این برنامه چندین نهاد استان و از جمله معاونت فرهنگی شهرداری مشهد همکاری دارند، تصریح کرد: طبق هماهنگی قرار است از سراسر نقاط شهر مشهد با اتوبوس، اعضاء جلسات قرآن جهت شرکت در این بزرگداشت قرآنی منتقل شوند.
وی با اشاره به برنامه‌های اجتماع بزرگ قرآنیان عنوان کرد: حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاوت قاریان برجسته مشهدی و کشوری، رونمایی از نرم‌افزار تلاوت‌های شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر و ... از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب همچنین چاپ ویژه‌نامه در خصوص معرفی این شهید قرآنی و چاپ دو نوع پوستر با اندازه 50 در 70 و 30 در 50  که در آنها اشعار استاد شفق در مورد شهید حاجی‌حسنی‌کارگر به زبان انگلیسی و فارسی همراه با تصویر وی درج شده است، خبر داد.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین قرار است جلسه دیگری نیز با حضور نماینده شهرداری مشهد و ستاد بزرگداشت اولین سالگرد مهاجر الی‌الله شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، نخبه قرآنی کشورمان طی روزهای آینده برگزار شود.
وی گفت: دیگر نهادهای استان از جمله استانداری، آستان قدس رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اوقف و امور خیریه و ... نیز قرار است برنامه‌های دیگری نیز در یادبود شهدای فاجعه منا برگزار کنند، اما به جهت قرآنی بودن شهید حاجی‌حسنی‌کارگر این مراسم  گرامیداشت به همت و تأکید معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری چند دستگاه استان انجام خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب ابراز کرد: به دنبال آن هستیم تا مراسم این شهید مانند یک مراسم ترحیم نباشد و بزرگداشت باشکوهی، زیبنده عنوان شهید بین‌المللی قرآن برگزار شود، زیرا به فرموده رهبر معظم انقلاب شهدای منا نباید فراموش شوند.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: از همین رو به دنبال بازتاب این جنایت آل سعود که باعث شد این نخبه قرآنی از دست برود، به ویژه در فضای مجازی هستیم.
captcha