ورود نوشت‌افزارهای نامناسب به کشور تهاجم فرهنگی را به‌دنبال دارد
کد خبر: 3529155
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

ورود نوشت‌افزارهای نامناسب به کشور تهاجم فرهنگی را به‌دنبال دارد

گروه اجتماعی: قائم مقام دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر گفت: ورود نوشت‌افزارهای نامناسب به کشور و عدم توجه به ورود کالاهای قاچاق موجب می‌شود تا افراد از آن‌ها استفاده کنند که مصرف آن تهاجم فرهنگی را به‌دنبال خواهد داشت.‌

مهدی پورآرین، قائم مقام دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حمایت از تولید داخلی باید در اولویت قرار گیرد و این امر به‌صورت مستمر مدنظر قرارگرفته شود.
وی افزود: به جهت آنکه غالباً مصرف‌کنندگان نوشت‌افزار افراد کم سن جامعه هستند، بنابراین باید توجه ویژه‌ای در حوزه‌ی تولید محصولات صورت گیرد چراکه در سن پایین بهتر می‌توان اثرگذار بود.
قائم مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر با اشاره به‌پیش رو داشتن آغاز سال تحصیلی جدید گفت: نوشت‌افزارها می‌تواند تأثیر زیادی بر شکل‌گیری شخصیت فرزندان در طولانی‌مدت داشته باشد، بنابراین نیاز است تا والدین توجه زیادی به انتخاب نوشت‌افزارها داشته باشند.
 پورآرین بیان کرد: تولید نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی در اصل خوب و پر خیروبرکت است، اما نیازمند آن است که موردحمایت قرار گیرد و در این راستا نیز تولیدکنندگان باید تلاش کنند تا محصولات متنوع‌تری را عرضه کنند.
 وی یادآور شد: درصورتی‌که حمایت از تولیدکنندگان داخلی بیشتر شود و تنوع محصولات افزایش پیدا کند می‌توان انتظار آن را داشت که مردم نیز از محصولات استقبال کنند بنابراین استقبال مردم نیازمند بسترسازی است که باید توسط مسئولان و تولیدکنندگان صورت گیرد.
قائم مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ادامه داد: با توجه به اینکه  استان از فرهنگ بالایی برخوردار است و مردم دغدغه‌های فرهنگی زیادی دارند بنابراین تولید محصولات متناسب بافرهنگ غنی می‌تواند استقبال زیاد مردم را به دنبال داشته باشد.
وی تصریح کرد: تصاویر نامناسب، محصولات بی‌کیفیت و ورود کالاهای نامناسب قاچاق سبب می‌شود تا زمینه‌ی تهاجم فرهنگی در کشور ایجاد شود بنابراین باید توجه و نظارت کافی روی این عوامل توسط مسئولان صورت گیرد.
پورآرین تأکید کرد: باید در تقویت فروشگاه‌ها و تولیدات استانی نیز دقت کرد و حمایت‌هایی صورت گیرد چراکه کار فرهنگی تنها با یک دستگاه اجرایی قدرت نمی‌گیرد بلکه باید چندین دستگاه وارد شوند تا اثربخش باشد.
قائم مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر گفت:  برای اثرگذاری در کار تربیتی و فرهنگی باید از کودکی اقدام کرد چراکه  تأثیر مستقیمی بر کودکان می‌گذارد و در ذهن کودک باقی خواهد ماند.
 پورآرین اعلام کرد: تصاویر تخیلی موجب می‌شود تا کودک وارد تخیلات شده و اثر نامطلوبی بر روحیه‌ی آن داشته باشد بنابراین می‌توان با جایگزین کردن قهرمانان، شخصیت‌های علمی و کارتون‌های ایرانی و اسلامی هدفمند بر روی  کودکان تأثیر گذاشت.
وی اضافه کرد: اگر مسئولان برای کودکان برنامه‌ریزی نکنند این دشمن است که برنامه‌های خود را بر آن‌ها اعمال می‌کند و مقدمه‌ی کار خود را با تولید نوشت‌افزار نامناسب و در اختیار قرار دادن آن آغاز کرده است.
قائم مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ادامه داد: دشمن با در اختیار قرار دادن محصولات متنوع و جذاب سعی در تضعیف باورهای کودکان و تزریق باورهای نادرست خود به آن‌ها دارد و بنابراین مسئولان باید تلاش خود را مضاعف کرده و بستر لازم مقابله با اهداف دشمن را فراهم کنند.
پورآرین  اظهار کرد: خانواده‌ها مراکز فرهنگی و مدارس نیز در زمینه‌سازی برای استفاده دانش آموزان از تولیدات ایرانی و اسلامی نقش دارند و می‌توانند با قرار دادن امتیازاتی آن‌ها را به استفاده از این محصولات ترغیب و تشویق کنند.
قائم مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در پایان گفت: مدرسه مکان مناسبی برای فرهنگ‌سازی است چراکه کودکان به‌سادگی از یکدیگر الگو می‌گیرند بنابراین می‌توان با فرهنگ‌سازی در مدارس جهت استفاده از کالاهای ایرانی و الگوسازی برای دانش آموزان آنها را ترغیب به استفاده از این محصولات  کرد.

captcha