گزارش ایکنا از اختتامیه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت
کد خبر: 3534193
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸

گزارش ایکنا از اختتامیه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله نهایی بیست‌و‌یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که از سه‌شنبه، ششم مهرماه با حضور برگزیدگان مراحل استانی در مشهد مقدس آغاز شده بود، امروز، نهم مهرماه با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مرحله نهایی بیست‌و‌یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که از سه‌شنبه، ششم مهرماه با حضور برگزیدگان مراحل استانی در مشهد مقدس آغاز شده بود، امروز، نهم مهرماه با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف پایان یافت.
در ابتدای این مراسم قاسم رضیعی، پزشک، داور و قاری برجسته قرآن کریم به تلاوت آیات وحی پرداخت و در ادامه صلوات خاصه امام مهربانی‌ها زینت‌بخش این مراسم شد.
سپس محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات بیش از ۲۵ هزار نفر از کارکنان، اساتید و دانشجویان وزارت بهداشت شرکت کردند، ابراز کرد: در این دوره ۶۶ درصد نرخ رشد شرکت‌کنندگان نسبت به دوره‌های قبل بوده است.
آغاز ثبت‌نام جشنواره بیست‌و‌دوم، بعد از ایام سوگواری محرم
وی ابراز کرد: ثبت‌‎نام بیست‌و‌دومین دوره این جشنواره بعد از ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) آغاز خواهد شد که امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد حضور بیش از ۵۰ هزار نفر از کارکنان، دانشجویان و اساتید این وزارتخانه باشیم.
گزارش ایکنا از اختتامیه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت
بحرالعلوم با بیان اینکه مرکز قرآنی وزارت بهداشت برای پنج سال آینده برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده است، گفت: ۱۸ برنامه در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و تبلیغی تصویب و همگی به دانشگاه‎‌ها ابلاغ شده است که امیدواریم با همکاری همه همکاران در سراسر کشور این برنامه‌ها را به صورت منسجم اجرا کنیم.
تلاوت سعید طوسی
گزارش ایکنا از اختتامیه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشتدر ادامه سعید طوسی، قاری بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیات کلام نورانی وحی پرداخت و متسابقان این رقابت‌ها را به فیض معنوی رساند. بعد از وی نیز مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قرآن کتابی است که ما را به برتری رسانده و بهترین راه را به هر مسلمان نشان می‌دهد.
گزارش ایکنا از اختتامیه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرازهایی از کتاب نهج‌البلاغه عنوان کرد: این کتاب انسان را به تقوا دعوا کرده و می‌فرماید، دست ضعیف را گرفته و با ظالم مبارزه کنید.
وی بیان کرد: در طول ۳۷ سالی که از انقلاب می‌گذرد تا به امروز ما مدعیان قرآن و عترت نتوانستیم حرف درست زده و مشکلی از مشکلات این مملکت را حل کنیم، زیرا به این کتاب عمل نکرده‌ایم و نتوانستیم حرف درست مبتنی بر قرآن بزنیم.
وجود سیستم مبتنی بر شواهد، مانع وجود آلودگی در جامعه پزشکی
پزشکیان با بیان اینکه اگر راه درست را می‌رفتیم هیچگاه مسأله حقوق‌های نجومی به وجود نمی‌آمد، گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که رانت و رشوه وجود دارد، برخی‌ها فساد میلیاردی مرتکب شده یا اینکه دکل نفتی زنده زنده گم می‌شود؛ این‌ها همه بدان جهت است که ما شواهد خود را گم کرده‌ایم.
گزارش ایکنا از اختتامیه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر یک سیستم مبتنی بر شواهد وجود داشت، امروزه آلودگی، دامن‌گیر جامعه پزشکی نمی‌شد و برخی از پزشکان نمی‌توانستند بدون مالیات املاک نجومی داشته باشند.
فهم و عمل به قرآن؛ ابراز درست کردن درس‌های قرآن
این استاد دانشگاه خطاب به فعالان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: شما حاملان قرآن هستید و در این کتاب درس‌های زیادی برای درست کردن وجود دارد اما برای ساختن ابزار نیاز است؛ ابزار آن نیز فهم قرآن و عمل به آن است؛ بیایید کاری کنیم که قرآن را در عمل پیاده کرده و متقیان واقعی باشیم.گزارش ایکنا از اختتامیه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت
تلاوت سیدجواد حسینی و حال و هوای عاشورایی مراسم
همچنین تلاوت سیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی قرآن کریم و یکی دیگر از مهمانان قرآنی این مراسم و اجرای نمایش آئینی با محوریت قیام امام حسین(ع) در آستانه محرم از دیگر بخش‌های جذاب این اختتامیه بود که حال و هوایی معنوی و عاشورایی به مراسم بخشید.
گزارش ایکنا از اختتامیه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت
پایان‌بخش مراسم اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره و اهدا لوح تقدیر و هدایای برگزیدگان با حضور مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس، محمدرضا داودآبادی‌فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، مصطفی مهرابی‌بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و حجت‌الاسلام مهدی ابراهیمی، معاون فرهنگی و دانشجویی علوم پزشکی مشهد بود.
گزارش ایکنا از اختتامیه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت
یادآور می‌شود، این جشنواره در سه سطح اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دو گروه بانوان و آقایان و در هفت بخش پژوهشی، هنری، معارف و سیره‌ ائمه(ع)، کتابخوانی، فناوری‌های مرتبط با قرآن و حوزه ادبی برگزار شد و در نهایت بیش از ۲۰۰ نفر به عنوان برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۰۷:۵۵
0
0
سلام
چرا اسامی برگزدیگان رو اعلام نکردید؟
captcha