5 آبان؛ آغاز سومین جشنواره بین‌المللی «امام سجاد(ع)» در کربلا
کد خبر: 3535370
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

5 آبان؛ آغاز سومین جشنواره بین‌المللی «امام سجاد(ع)» در کربلا

گروه بین‌الملل: سومین جشنواره بین‌المللی امام سجاد(ع) با عنوان «تراتیل سجادیه» از پنجم آبان ماه سال جاری با حضور شخصیت‌های دینی و فرهنگی از کشورهای مختلف جهان در کربلای معلی آغاز می‌شود.

5 آبان؛ آغاز فعالیت‌های سومین جشنواره «تراتیل سجادیه» در کربلا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الفرات نیوز»، سیدجمال شهرستانی، رئیس کمیته برگزارکننده جشنواره بین‌المللی «تراتیل سجادیه» اعلام کرد: دعوت از شخصیت‌های رسمی و رسانه‌ای از کشورهای مختلف جهان برای حضور در حرم مطهر حسینی برای مشارکت در این جشنواره بین‌المللی انجام شده است.
وی افزود: فعالیت‌های سومین دوره جشنواره بین‌المللی امام سجاد(ع)، پنجم آبان‌ماه سال جاری مصادف با 24 محرم، با شعار «رساله حقوق امام سجاد(ع)؛ پایه‌ها و قواعدی برای جامعه‌ پیشرفته» در کربلا آغاز خواهد شد.
جمال شهرستانی تصریح کرد: در این جشنواره شخصیت‌های دینی از دانشگاه الازهر مصر، پژوهشگرانی از کشورهای خارجی و عربی از طوایف، مذاهب و ادیان مختلف و همچنین، تعدادی از فعالان رسانه‌ای متخصص در زمینه نشر اخبار، پژوهش‌ها و جشنواره‌‌ها و فعالیت‌های بین‌المللی حضور دارند.
وی در ادامه بیان کرد: این جشنواره بر ابعاد فکری و بشری رساله حقوق امام سجاد(ع) و همچنین موضع این امام همام نسبت به  انحرافات فکری در جامعه که امروز در رویکرد گروه تروریستی داعش نمود پیدا کرده، تمرکز خواهد کرد.
رئیس کمیته برگزارکننده جشنواره بین‌المللی «تراتیل سجادیه» تصریح کرد: برنامه‌های دیگری از قبیل جلسات پژوهشی، اجرای نمایشنامه، شب شعر و افتتاح نمایشگاه ویژه محصولات فکری امام سجاد(ع) در منطقه بین‌الحرمین برای این جشنواره در نظر گرفته شده که نمایشگاه مذکور به مدت 10 روز و با حضور مؤسسات انتشاراتی کشورهای مختلف برگزار می‌شود.
captcha