پناهنده سوری به ترک‌ها قرآن آموزش می‌دهد
کد خبر: 3535856
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

پناهنده سوری به ترک‌ها قرآن آموزش می‌دهد

گروه بین‌الملل: «عبدالقادر دیری»، جوان 17 ساله پناهنده سوری در استان «غازی عینتاب» ترکیه است که قرائت قرآن را به شهروندان ترک آموزش می‌دهد.

جوان سوری که به شهروندان ترک قرآن را آموزش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «ترک پرس»، عبدالقادر دیری، جوان 17 ساله سوری است که دو سال پیش و در پی تشدید بحران سوریه، به همراه خانواده‌اش به شهر «شاهین بِی» واقع در استان «غازی عینتاب»(جنوب شرق ترکیه) پناهنده شد.
عبدالقادر دیری، روزانه به مسجد جامع «ابن سینا» در محله «یدی تیبیه» شهر «شاهین بی» می‌رود و به نمازگزاران و کسانی که به مسجد می‌آیند، تلاوت قرآن آموزش می‌دهد.
این جوان سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی در این باره گفت: «من زمانی که 9 سال داشتم، توانستم کل قرآن را حفظ کنم و در سن 12 سالگی نیز قرائت‌های دهگانه را فرا گرفتم».
وی افزود: «در هنگام اقامه نماز به مسجد می‌آیم تا قرائت قرآن را به برادران ترک آموزش بدهم».
عبدالقادر دیری گفت: «من امسال در دانشکده الهیات دانشگاه غازی عینتاب ترکیه نام‌نویسی کرده‌ام و هدف اصلی من این است که در آینده امام جماعت مساجد شوم».
خضر دمیر، یکی از شهروندان ترک که برای یادگیری تلاوت قرآن نزد عبدالقادر می‌آید، در این باره گفت: عبدالقادر 5 روز در هفته به مسجد می‌آید و توانسته است محبت مردم را جلب کند. او قرآن را با صوتی دلنشین و زیبا تلاوت می‌کند و ما همگی او را دوست ‌داریم، او گاهی با پدرش که حافظ کل قرآن است در مسجد حضور پیدا می‌کند».
captcha