ارتش میانمار به کشتار مسلمان روهینگیا ادامه می‌دهد
کد خبر: 3538374
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
گروه‌های حقوق بشری:

ارتش میانمار به کشتار مسلمان روهینگیا ادامه می‌دهد

گروه بین‌الملل: گروه‌های حقوق بشری گزارش کرده‌اند که به اذعان اقلیت بدون تابعیت مسلمانان روهینگیا، ارتش میانمار به روستاهای آنان در ایالت راخین می‌رود و با پسران و مردان مسلمان به مانند شبه‌نظامیان مظنون رفتار می‌کند.

ارتش میانمار به کشتار مسلمان روهینگیا ادامه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Arakanna»، نیروهای امنیتی میانمار پنج‌شنبه گذشته، 22 مهر در چهارمین روز درگیری میان دولت و اقلیت مسلمان روهینگیا، 26 نفر دیگر از مسلمانان را در ایالت راخین در غرب میانمار از بین بردند.

به این ترتیب، تعداد کل کشته‌شدگان در ایالت آراکان در جریان این درگیری‌های اخیر به 90 نفر رسید.

دولت میانمار پس از آنکه اعلام کرد یک گروه 300 نفره 9 افسر پلیس را هفته گذشته در نزدیکی مرز بنگلادش کشتند، اقلیت مسلمان روهینگیا را مسئول اعلام کرد.

متیو اسمیت، عضو سازمان حقوق بشری «فورتیفای» می‌گوید: خطر بسیار جدی است. دولت میانمار سرکوب وحشیانه‌ای را آغاز کرده و ما در حال مستندسازی این قتل‌های فراقانونی هستیم.

ارتش میانمار در حال حرکت به سمت روستاها است و با همه پسران و مردان مسلمان به مانند مظنونان رفتار می‌کند.

اقلیت مسلمان روهینگیا پس از تصویب «قانون شهروندی برمه» در سال 1982، فاقد تابعیت میانمار یا برمه شناخته شدند. از آن زمان با آن‌ها به مانند مهاجران غیرقانونی از کشور بنگلادش رفتار می‌شود. آن‌ها فقط در صورتی شهروند میانمار می‌شوند که بتوانند ثابت کنند اجداد آن‌ها در سال 1832 که این کشور تحت حکومت بریتانیا در آمد، در میانمار حضور داشته‌اند.

در سال 2012 موج گسترده‌ای از خشونت‌ها به تحریک راهبان بودایی و همراهی افراط‌گرایان بودایی علیه مسلمانان روهینگیا به راه افتاد که جان شمار زیادی را گرفت و ده‌ها هزار نفر نیز آواره اردوگاه‌های بی‌خانمان‌ها شدند.

به گزارش آژانس آوارگان سازمان ملل، بیش از 120 هزار روهینگیا در سه سال گذشته تلاش کرده‌اند تا از طریق آب‌ها از میانمار فرار کنند.

captcha