دستور جدید میانمار علیه اقلیت مسلمان: درب خانه‌ها را نبندید
کد خبر: 3541613
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

دستور جدید میانمار علیه اقلیت مسلمان: درب خانه‌ها را نبندید

گروه بین‌الملل: مقامات میانمار اخیراً دستوراتی علیه اقلیت مسلمان روهینگیا صادر کرده‌اند که به موجب آن، این اقلیت مسلمانان اجازه ندارند که درب خانه‌های خود را ببندند.

دستورات جدید میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «ArakanNA»، اقلیت مسلمان روهینگیا مجبور شده‌اند که هرگونه نرده یا مانعی را که از ورود آزادانه به خانه‌های آنان جلوگیری می‌کند، جمع کنند.

براساس این قوانین مسلمانان موظفند که درهای خانه‌های خود را همواره باز بگذارند تا نیروهای امنیتی و بوداییان هر ساعت از شبانه‌روز که خواستند، خانه‌های آنان را مورد بازرسی قرار دهند.

محمد ایوب سعیدی، فعال حقوقی روهینگیا می‌گوید: مقامات میانمار این دستورات بی‌سابقه را برای از بین بردن حجاب و پوشش مسلمانان و نیز تمهید امکان حضور گروه‌های بودایی در خانه‌های مسلمانان و غارت اموال آنان صادر شده است.

وی افزود: مقامات میانمار در حال برنامه‌ریزی و تغییر سیاست‌ها برای پاکسازی کامل نژاد مسلمانان روهینگیا هستند.

از یک ماه گذشته که 9 افسر پلیس میانمار کشته شد و مسئولیت آن بر عهده مسلمانان روهینگیا گذاشته شد، موج جدیدی از سرکوب و خشونت علیه این اقلیت دینی که به گفته سازمان ملل مورد ظلم‌ترین اقلیت دینی جهان است، آغاز شد.

در این مدت عده زیادی از مسلمانان روهینگیا کشته و دستگیر شده‌اند و حملات، تجاوزات و وضع قوانین غیرانسانی علیه آنان که عمدتاً در ایالت راخین در غرب میانمار ساکن هستند، ادامه دارد.

مسلمانان روهینگیا با وجود چند نسل سکونت در کشور میانمار هنوز حق تابعیت ندارند و از سوی بوداییان که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، هدف خشونت قرار می‌گیرند.

پس از روی کار آمدن دولت جدید میانمار به سرپرستی «آنگ سان سو چی»، برنده جایزه صلح نوبل در ما آوریل، تصور می‌رفت که تغییراتی در وضعیت این اقلیت مورد ظلم ایجاد شود اما تفاوتی حاصل نشده است.

مطالب مرتبط
captcha