نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در بغداد
کد خبر: 3539595
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در بغداد

گروه بین‌الملل: نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی از امروز، اول آبان‌ماه، در شهر «بغداد»، پایتخت عراق آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه دارد.

نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در بغداد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، «علی‌اکبر ولایتی»، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی که در بغداد به سر می‌برد، در این باره گفت: این نخستین اجلاس مجمع در خارج از ایران است و علما و شخصیت‌های مسلمان از 22 کشور اسلامی در این اجلاس دو روزه حضور دارند.
وی که در نشست خبری مشترک با «سیدعمار الحکیم»، رئیس ائتلاف ملی عراق در بغداد سخن می‌گفت، اظهار کرد: ریشه‌کردن اندیشه و ایدئولوژی تکفیری مأموریتی مهم برای توقف جنایات تروریستی است.
همچنین، علی اکبر ولایتی، دیروز، 30 مهرماه و یک روز قبل از افتتاح رسمی نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: سیاست قطعی ایران حمایت از دولت‌های قانونی و ملت مظلوم منطقه از جمله عراق و سوریه است و این حمایت‌ها در قالب مستشاری و یا سیاسی به درخواست دولت‌های این کشورها به انجام رسیده که امیدبخش پیروزی‌های آینده و شکست تروریست‌ها و حامیان آنان در منطقه خواهد بود.
وی با تأکید دوباره بر این که ایران حضور مستقیم نظامی در آزادسازی موصل ندارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول حدود 5 سال مبارزه با جریانات افراطی و تکفیری و تروریست‌های جنایتکار و حامیان آنان در کنار ملت‌های منطقه ایستاده و هم‌زمانی عملیات نظامی در موصل و حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران جهان اسلام و عضو مجمع جهانی بیداری اسلامی به دعوت جمهوری اسلامی ایران در عراق برای برپایی نهمین اجلاس این مجمع نشانه حمایت سیاسی است تا بتوان مبارزه‌ای منسجم را با تأکید بر اشتراکات مسلمانان و پرهیز از هرگونه تفرقه تدارک دید و این پیامی آشکار برای جریانات تکفیری و افراطی و حامیان آنان و برخی از کشورهای مرتجع منطقه محسوب می‌شود.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: هشتمین اجلاس  شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی سال گذشته در تهران و میزبانی کشورمان انجام شد و نهمین دوره این اجلاس به میزبانی دولت دوست و برادر عراق و حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق برگزار خواهد شد و امیدواریم در راستای ایجاد وحدت میان امت اسلامی و مبارزه همه‌جانبه برای مبارزه ریشه‌ای با عوامل توطئه و تفرقه در منطقه مسیر و موثر باشد.
علی اکبر ولایتی پیش از این نیز با «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق نیز دیدار و حمایت کشورمان از عملیات آزادی‌سازی موصل را اعلام کرد.
captcha