امت اسلام در معرض تهدید افراط‌گرایی است/ نخبگان چاره‌اندیشی کنند
کد خبر: 3539740
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
رئیس پارلمان عراق:

امت اسلام در معرض تهدید افراط‌گرایی است/ نخبگان چاره‌اندیشی کنند

گروه بین‌الملل: «سلیم الجبوری»، ضمن سخنانی در نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در بغداد تصریح کرد: امت اسلام در معرض تهدید افراط‌گرایی است.

خطر افراط‌گرایی وجود امت اسلام را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الفرات نیوز»، نهمین اجلاس شورای عالی بیداری اسلامی از صبح امروز، اول آبان‌ماه، با حضور «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق، «سید عمار الحکیم»، رئیس ائتلاف ملی عراق، «علی اکبر ولایتی»، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی و «سلیم الجبوری»، رئیس پارلمان عراق و علما و شخصیت‌های 22 کشور اسلامی در بغداد آغاز به‌کار کرد.
این اجلاس با شعار «عراق؛ همه با هم برای تحقق وحدت و شکست تکفیر و تروریسم» در دفتر عمار الحکیم در بغداد آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.
سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق ضمن سخنانی با اشاره به این که این اجلاس فرصتی حقیقی برای تبادل دیدگاه‌ها درباره مسائل مختلف امت اسلام است، از ترکیه، ایران، عربستان و کشورهای همسایه خواست، نشست مشترکی برای تحقق امنیت و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز برگزار کنند.
وی در ادامه گفت: امت اسلام در طول 1400 سال گذشته پیوسته بر نخبگان، دانشمندان و مخلصان و وفاداران امت تکیه کرده و می‌کند، این در حالی است که امروز خطر تندروی و افراط‌گرایی وجود امت اسلام را تهدید می‌کند و تروریست‌ها تلاش می‌کنند ایدئولوژی خود را با نام دین مبین اسلام ترویج دهند.
الجبوری در ادامه، خطابه‌ها و گرایش‌هایی را که اسلام را به یک دین تروریسم متهم می‌کند، رد کرد و اعمال مجازات و تحریم علیه هرکسی که درصدد گسترش ایدئولوژی تندروی است؛ خواستار شد.
رئیس پارلمان عراق در بخش دیگری از سخنان گفت: مقابله با ایدئولوژی تندروی وظیفه و مسئولیت ما در جهان امروز است که این مسئله نیازمند طرحی پویا و جامع با همفکری نخبگان و عقلا است.
captcha