جهان نیازمند درک حقیقت زیارت میلیونی اربعین است
کد خبر: 3540125
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
نماینده آیت‌الله سیستانی:

جهان نیازمند درک حقیقت زیارت میلیونی اربعین است

گروه بین‌الملل: شیخ عبدالمهدی کربلایی تصریح کرد: جهانیان نیازمند این هستند که مفهوم و حقیقت زیارت میلونی اربعین حسینی و بذل و بخش شیعیان در مناسبت‌‌های مرتبط با امام حسین (ع) را درک کنند و بفهمند.

نماینده آیت‌الله سیستانی: جهان باید معنای زیارت اربعین را بداند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری عراقی «نون»، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، نماینده حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی در کربلای معلی و متولی شرعی حرم امام حسین(ع)، ضمن سخنانی در نخستین همایش «زیارت اربعین» که به همت بخش اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی برگزار شد، گفت: رسانه‌های جمعی باید تصاویر و صحنه‌های وفاداری شیعیان به این امام همام را که در بخشش مال و تلاش برای اقامه شعائر حسینی مجسم می‌شود، برای افکار عمومی دنیا منعکس کنند.
أفضل الشامی، عضو شورای اداری آستان حسینی نیز ضمن سخنانی در این همایش گفت: چیزی که باعث تفاوت زیارت اربعین با دیگر زیارت‌های امام حسین(ع) می‌شود، این است که زیارت اربعین حسینی، یک اقدام احساسی است که با هدف همدردی با اسیران سیدالشهداء(ع) انجام می‌شود.
شرکت‌کنندگان در نخستین همایش «زیارت اربعین» در حرم حسینی تأکید کردند که زیارت اربعین، جنبشی اصلاحی و موسمی فرهنگی سرشار از ارزش‌ها و اصول به‌شمار می‌آید.
همچنین حاضرین در این همایش توصیه کردند که تحقیقات و پژوهش‌هایی در رابطه با میزان تأثیرگذاری زیارت اربعین بر جامعه‌ انجام شود و از عتبات عالیات عراق نیز خواستند که جهت شمارش و تعیین دقیق شمار زائران شرکت‌کننده در مراسم زیارت اربعین امام حسین(ع) از فن‌آوری‌های نوین استفاده کنند.
نخستین همایش «زیارت اربعین» به مدت دو روز در حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی برگزار شد و نمایندگان برخی رسانه‌های محلی و بین‌المللی در آن حضور داشتند.
captcha