«ألف باء»؛ کتابی برای آموزش قرآن به انگلیسی‌زبانان
کد خبر: 3540321
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

«ألف باء»؛ کتابی برای آموزش قرآن به انگلیسی‌زبانان

گروه بین‌الملل: سازمان امور دینی ترکیه که در سال‌‌های اخیر تلاش گسترده‌ای برای نفوذ فرهنگی در مناطق مختلف جهان آغاز کرده، به‌تازگی کتابی در زمینه آموزش قرآن و زبان عربی با عنوان «ألف باء» منتشر و آن را به بسیاری از کشورهای جهان ارسال کرده است.

«الف باء»؛ کتاب آموزش قرآن به زبان انگلیسی و ترکی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «masrawy.com»، سازمان امور دینی ترکیه همسو با سیاست‌های توسعه‌طلبانه دولت اردوغان، در سال‌های اخیر تلاش کرده با توزیع گسترده قرآن کریم و ترجمه‌ قرآن در کشورهای مختلف جهان، نفوذ فرهنگی خود را گسترش دهد.
در همین راستا، اداره انتشارات زبان‌ها و گویش‌های خارجی وابسته به سازمان امور دینی ترکیه، کتابی را با عنوان «الف باء» به دو زبان انگلیسی و ترکی و با هدف آنچه آموزش زبان‌ عربی و قرآن کریم به غیرعرب‌زبانان خوانده است، منتشر کرد.
بنابر این گزارش، این کتاب شامل دروس متنوعی است که یادگیری و قرائت قرآن کریم را برای غیر عرب‌زبانان راحت و آسان می‌کند و تاکنون به کشورهایی همچون کانادا، سوئد، سوئیس، ژاپن، آمریکا و بریتانیا ارسال شده است.
همچنین، سازمان امور دینی ترکیه در نظر دارد این کتاب آموزشی را به زبان‌های مختلف از جمله زبان‌های روسی و قزاقی نیز منتشر و  در کشورهای بیشتری از جهان توزیع کند.
این در حالی است که سازمان امور دینی ترکیه با همکاری سازمان اوقاف دینی این کشور  از طریق طرح‌های مختلفی تحت عنوان «هدیه من قرآن است» و «حتی یک زبان هم از قرآن محروم نمی‌ماند»، نسخه‌هایی از ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف را به کشورهای مختلف جهان ارسال می‌کند و از این طریق برای نفوذ فرهنگی خود در مناطق مختلف جهان تلاش می‌کند.
کشورهای حوزه بالکان، آسیای میانه، آمریکای لاتین، قفقاز، جنوب آسیا و خاورمیانه از جمله مناطقی هستند که سازمان اوقاف دینی ترکیه از طریق ارسال قرآن کریم و ترجمه آن، در تلاش است تا دامنه نفوذ خود را در این کشورها گسترش دهد.
این تلاش‌ها در حالی از سوی این نهاد دینی دولتی ترکیه صورت می‌گیرد که امروز افکار عمومی در بسیاری از مناطق مختلف جهان، دولت اردوغان را حامی تروریست‌ها و عامل نابودی و تخریب تأسیسات و زیربناهای سوریه و عراق می‌دانند.
captcha